Facebook testuje změny algoritmu News Feedu

25. 11. 2021 | Beáta Vaňková
Facebook zavádí více způsobů, jak lidé mohou ovlivnit, co se v News Feedu zobrazuje. Kromě toho umožní značkám vybrat si témata, vedle kterých nechtějí, aby se jejich příspěvky zobrazovaly.

V roce 2015 začal Facebook upřednostňovat obsah od blízkých přátel před obsahem pocházejícím od značek, což znamenalo pokles organického dosahu stránek. V následujícím roce algoritmus upravil tak, aby News Feed dále upřednostňoval příspěvky od přátel i před příspěvky tvůrců.

V roce 2018 společnost uvedla, že začne dávat přednost příspěvkům vyvolávajícím aktivitu před pasivním obsahem. O dva roky později umožnila, aby se v News Feedu objevovalo více důvěryhodných a kvalitních zpravodajských zdrojů.

Minulý týden Facebook oznámil, že u malého procenta uživatelů testuje další změnu algoritmu, kdy si uživatelé budou moci nastavit frekvenci zobrazování příspěvků od konkrétních přátel, značek, stránek a skupin.

Facebook k tomu konkrétně uvádí:

„Usnadňujeme také přístup ke stávajícím ovládacím prvkům, včetně Přidat mezi oblíbené (Favorites), Uspat příspěvky na 30 dnů (Snooze), Přestat sledovat (Unfollow) a Znovu připojit (Reconnect). Testování zahájíme v zemích po celém světě na malém procentu lidí a v následujících týdnech to postupně rozšíříme. Je to součást naší pokračující práce na tom, abychom lidem poskytli větší kontrolu nad News Feedem a aby se jim zobrazovalo více toho, co chtějí, a méně toho, co nechtějí.”

Rozšíření ovládání News Feed pro firmy

Kromě toho Facebook zavádí na omezený počet inzerentů také kontrolu vyloučení témat, která umožňuje inzerentovi vybrat téma, které pomůže určit, jak se bude reklama na Facebooku, včetně News Feedu zobrazovat. Inzerenti si mohou vybrat ze tří okruhů –⁠ zprávy a politika, sociální otázky a zločin a tragédie. Když inzerent vyloučí jedno nebo více témat, jeho reklama se nebude zobrazovat lidem, kteří se v poslední době zabývali těmito tématy.

„Tento produkt vnímáme jako most mezi tím, co můžeme nabídnout dnes, a tím, kam chceme směřovat - tedy k ovládacím prvkům založených na obsahu. Brzy začneme zkoumat a testovat novou kontrolu vhodnosti na základě obsahu, jejímž cílem bude řešit obavy inzerentů z toho, že se jejich reklamy zobrazují ve feedech Facebooku a Instagramu vedle určitých témat,” uvedl Facebook.

Ačkoli společnost nikdy plně nezveřejnila algoritmus, který stojí za tím, co uživatelé ve svých News Feedech vidí, v září tohoto roku Facebook zveřejnil zprávu, v níž veřejnost informoval, jak rozhoduje o tom, jaký obsah bude degradován. Prohlásil, že clickbait, fake news a příspěvky od opakujících se porušovatelů zásad a pravidel budou mít od zobrazování v News Feedu utrum.

Zdroj: Wersm, Facebook

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.