Fitle: 3D pomocník při výběru oblečení online

7. 8. 2014 | Irena Šovčíková
Výběr oblečení online není nic jednoduchého. Fitle ale přináší tzv. chytré nakupování a umožňuje zkoušet si kousky na vlastním, velmi přesném 3D avatarovi.

Vybírání oblečení na internetu je sice velmi pohodlné, ale má jednu zásadní potíž. Nevíte, jestli vám bude sedět a slušet. Alespoň částečně tento problém řeší projekt Fitle, který představuje virtuální zkušební kabinku.

Nakoupit si na internetu granule pro psa, knížku nebo dekoraci do bytu není žádný problém. A pokud nakupujete na důvěryhodných webech, pravděpodobně přijde to, co bylo na obrázku. S oblečením je to ale jiné. Ne všichni výrobci se shodnou ve velikostech, některé věci sice na fotce vypadají pěkně, ale na postavě jsou hrozné. Vybrat si proto oblečení online nebývá zas až tak jednoduché. Buď to risknete, nebo se musíte složitě změřit a porovnat svoje rozměry s tabulkou. Fitle ale nabízí řešení nejen těchto problémů. Stačí vzít smartphone, vyfotit se z několika úhlů a už za 30 sekund je ve virtuální šatně váš přesný 3D avatar.

Ten je navíc velmi detailní a podle autorů v 99 % případů odpovídá realitě. Pak už nic nebrání vybírat si z dostupného oblečení a jedním kliknutím si jej vyzkoušet a třeba nakoupit. Fitle pravidelně scanuje veškeré nové kousky jeho partnerů, mezi které momentálně patří například Levi's nebo H&M, a přidává je do databáze. Uživatelé navíc získají historii svých nákupů, což umožňuje větší personalizaci stránek - jednoduše uvidí jen to, co odpovídá jejich velikosti a stylu.

Velkou výhodou také je, že Fitle je v podstatě také digitální šatník. Není proto potřeba si představovat, jak spolu budou vypadat nové džíny a sako, které jste nakoupili před několika měsíci, stačí dvakrát kliknout a máte přesnou představu. Jistě, primárně u oblečení, které jste nakoupili na Fitle. Když ale svým smartphonem naskenujete cedulku na vybraném kousku, snadno zjistíte, zda už byl digitalizován. Pokud ano, automaticky se objeví ve vašem virtuálním šatníku.

Značkám a prodejcům navíc Fitle přinese nejen zvýšení prodeje, ale také snížení reklamací. Až 50 % oblečení z internetu je totiž vráceno. Přitom snížení byť jen o procento může mít velkou hodnotu. Fitle navíc získá poměrně detailní informace o svých zákaznících a jejich chování, které částečně poskytne i svým partnerským firmám.

Fitle by podle jeho tvůrců mohl přinést doslova revoluci v nakupování na internetu, přináší tzv. chytré nakupování. Projektu zbývají na Kickstarteru necelé dva dny pro zajištění svých crowdfunfingových investic. Požadovaných 50 tisíc dolarů potřebných k skutečnému rozšíření tvorby 3D modelů již vybral. Fitle by tak měl být k dispozici od zimy 2015.

Zdroj: TechCrunch, KickStarter

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.