Google představuje Discovery Ads. Mají potenciál oslovit téměř 3 miliardy uživatelů

29. 5. 2020 | Milada Zemanová
Discovery Ads mohou oslovit více lidí, než činí měsíční počet uživatelů na Facebooku. Tyto reklamy se budou zobrazovat například v seznamu videí na YouTube, v rámci Gmailu i ve výběru Objevit od Googlu.

Google spouští Discovery Ads. Tento nový formát byl testovaný již v loňském roce a očividně se osvědčil, protože bude nově k dispozici inzerentům po celém světě. Tyto reklamy se budou zobrazovat na YouTube v rámci úvodní stránky a tipů na další sledování videí, dále v rámci sekce Objevit, kam Google vybírá zprávy, které by vás mohli zajímat, a také v rámci záložek Gmailu: Promoakce a Sociální sítě.

Možná jste na inzerci v těchto oblastech ještě nenarazili. Je to z důvodu, že k ní Google přistupuje velmi obezřetně. Sice jsou Discovery Ads k dispozici všem inzerentům, nicméně například do sekce Objevit se dostanou jen reklamy s nejvyšší kvalitou, které jsou nejvíce relevantní pro uživatele.

V tomto případě se Google spoléhá na strojové učení, které rozhodne, kdy uživateli zobrazit Discovery Ad.

Reklamy pro marketéry sociálních sítí

Discovery Ads se inspirovaly u Facebooku a chtějí reprezentovat vizuálně atraktivní obsah, který bude cílit na uživatele podle získaných dat, a nikoliv podle toho, co vyhledávají.

Dle Googlu mohou tyto reklamy oslovit 2,9 miliard uživatelů internetu. A právě toto číslo je ještě vyšší než počet měsíčních aktivních uživatelů na Facebooku (poslední údaj za 1. kvartál 2020 je 2,6 miliardy měsíčních aktivních uživatelů, pozn. red.) . Google se přitom netají tím, že právě inzerenty z Facebooku by chtěl nalákat na Discovery Ads.

Jak založit Discovery Ads

Při tvorbě kampaní zvolíte typ Discovery a následně budete mít na výběr ze dvou možností. Buď carousel s více fotografiemi, nebo klasickou reklamu s jedním obrázkem. Pro zvolení fotografií může Google prohlédnout váš web a vybrat fotografie, které mají požadované rozměry. Případně nahrajete fotografie jiné. Každopádně musí být atraktivní a kvalitní.

Důležitou roli zde budou hrát také kvalitní texty. Bude možné vložit celkem 5 nadpisů a 5 popisů, které bude Google kombinovat. Součástí inzerce bude i výzva k akci, ve které budou k dispozici možnosti typu „Koupit nyní”, „Stáhnout”, „Navštívit web”, a další.

Discovery Ads lze následně cílit podle lokality, publik i demografie (věk, pohlaví, příjem apod.)

Jedná se o automatizovaný typ kampaní. Google zde doporučuje stanovit denní limit takový, který bude alespoň 10× vyšší než zvolená cena za akci. A marketéři by měli počkat alespoň na 40 konverzí, než budou v kampani provádět změny.

Více informací o tomto typu kampaní najdete na Google Ads Help.

Zdroje: Marketing Land, Google

Štítky dokumentu: PPC
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.