Google testuje nový, sociální formát reklamy

10. 12. 2013 | Irena Šovčíková
Google začíná testovat formát reklamy propojující Google + s reklamní sítí.

Reklamy na sociálních sítích se rychle rozvíjejí a pozadu nechce zůstat ani Google +, který přichází s novým reklamním formátem +Post. Nejedná se pouze o obdobu propagovaného příspěvku na Facebooku. Nový formát je zajímavější o to, že příspěvky vytvořené na Google+ se mohou zobrazovat v celé reklamní síti Googlu. To je něco, co zatím žádná jiná sociální reklama nabídnout nemůže. Rychlou představu o funkčnosti +Post si můžete udělat z propagačního videa níže.

Uveďme si příklad. Běžný příspěvek firemní stránky na Google+ – ať už jde o fotku, video nebo hangout - má pochopitelně omezený dosah počtem uživatelů, kteří ji mají v kruzích. Propagovaný příspěvek, jako ho známe z Facebooku, by jeho dosah zvýšil. Vzhledem k tomu, jak málo je Google+ v České Republice (a v mnoha jiných zemích) využívaný, by ani to nemuselo být dostatečné. Pomocí +Post jde ale zasáhnout uživatele na více než dvou milionech stránek pomocí klasického cílení známého z AdWords . Jak se tedy liší od normálních bannerů, které známe?

Značky díky novém formátu budou moci začít konverzace přímo v rámci reklamy - po kliknutí na reklamu se uživateli rozbalí původní příspěvěk, a  uživatel tak bude moci komentovat, sdílet nebo se třeba připojit k Hangoutu. To pomůže budovat lepší vztah ke značce a zároveň zvýší interaktivitu reklamy. Na rozdíl od propagovaných příspěvků na Facebooku nebo obdobného formátu na Twitteru mají ale +Post reklamy zásadní výhodu - nezobrazují se jen v rámci sociální sítě, ale po celém webu. Zároveň ale neztrácí svůj sociální kontext a jsou interaktivní, což by mohlo být pro inzerenty velmi zajímavé.

Testování celého formátu začalo se třemi pilotními značkami - Toyota, RITZ Crakers a Cadbury UK. Podle produktového managera Erana Arkina, který celé testování oznámil dnes na svém G+ účtu, zaznamenávají inzerenti s novým formátem o 50 % lepší míru rozbalení (metrika určující, kolikrát se reklama, která toto umožňuje, po kliknutí rozbalí) než u klasických bannerů. To zní zajímavě, ale počkejme si na více čísel. V nejbližších měsících bude Google získávat zpětnou vazbu a postupně zavádět nový reklamní formát všem inzerentům.

Google+ dosud nedosahuje takové popularity, jako si asi Google při jeho uvedení představoval. Nepochybné ovšem je, že u více než 400 milionů uživatelů dosud přidal největšímu svétovému vyhledávači přesnější socio-demografické informace, jež lze využít v rámci jeho reklamní sítě. Formát +Post je dalším bonusem pocházejícím z vlastního sociálního média, který lze využít i ve světě display reklamy. Na první pohled má navrch oproti statickým bannerům a může přilákat na Google+ další značky. I kdyby to nevyšlo, nese příslib větší míry prokliku a konverzí. A na to značky obvykle slyší.

Štítky dokumentu: Google+ PPC

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: