Hodnota výrobce chytrých termostatů Nest se vyšplhala na 2 miliardy dolarů

3. 1. 2014 | Irena Šovčíková
Nebrat uživatelskou zkušenost nadarmo se vyplácí. Hodnota startupu Nest, který provedl malou revoluci v designu a funkčnosti termostatů, je aktuálně vyčíslena na 2 miliardy dolarů.

Nebrat uživatelskou zkušenost nadarmo se vyplácí. Hodnota startupu Nest, který provedl malou revoluci v designu termostatů, je aktuálně vyčíslena na 2 miliardy dolarů. Tato částka je odvozena od aktuálního kola investic, které by mělo společnosti přinést 150 milionů dolarů. Zpráva Re/code dokonce uvádí, že by se celkové ohodnocení společnosti mohlo vyšplhat až na 3 miliardy.

Nest je důkazem technologického startupu, který dokázal dobýt z garáže svět. Sice na prestižní adrese v kalifornském Palo Alto, ale v místnosti, kde obvykle parkují auta, začínala v roce 2010 společnost založená bývalým zaměstnancem Applu, Mattem Rogersem. Do té doby byly termostaty příliš složité krabice, které většina jejich majitelů neuměla ovládat. Dle jednoho průzkumu 90 % majitelů termostatů v USA nevyužívá možnosti nastavení programů, které nabízí. A co je horší, majitelé programovatelných termostatů mají v průměru vyšší spotřebu tepla než lidé bez nich. Termostat Nest přinesl do tohoto produktového segmentu jednoduchost. Atraktivní věc se vzhledem puku s displejem uprostřed se učí každým vaším nastavením teploty. Brzo tak zná váš režim, a když jste doma, přitopí na vámi preferovanou teplotu. V době, kdy doma nejste, vyhřívá místnosti na teplotu menší. Navíc lze jednoduše ovládat i přes mobilní telefon - zařízení, s kterým si na rozdíl od termostatu "tyká" většina lidí. Ne nadarmo je tento produkt tak často zmiňován, když se má laikovi vysvětlit význam User Experience.

Dnes zaměstnává Nest 200 zaměstnanců. Dle Mashable v lednu 2013 vyráběla 40 tisíc termostatů měsíčně. V říjnu minulého roku pak do produktového portfolia přibyl i požární hlásič, který má snížit počet falešných poplachů.

Tip redakce: User Experience nemá význam zdaleka jen u testování použitelnosti webů a v segmentu termostatů. Přečtěte si článek UX Masterclass: Jaká je hodnota User Experience pro byznys a uvidíte, že UX rozhoduje o reputaci značek, vydělává peníze a dokonce i zachraňuje lidské životy

Zdroj: Mashable.com, Recode.net

Štítky dokumentu: Startup
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.