IIK Grand Prix 2016 ocenilo nejlepší projekty interní komunikace

12. 9. 2016 | Petr Michl
Nejlepší interní komunikaci má Kofola. Potěšila své zaměstnance zlatým prasátkem.

Ve čtvrtek 8. 9. byla vyhlášena IIK Grand Prix 2016, kterou již tradičně vyhlašuje Institut interní komunikace. Prestižní soutěž hodnotí projekty z oblasti interní komunikace a souvisejících oborů. V letošním šestém ročníku bylo přihlášeno přes třicet soutěžních projektů. Bylo rozhodnuto o vítězích v šesti kategoriích a udělena tři čestná uznání. Absolutním vítězem se stala Kofola.

Obor interní komunikace se v Čechách i na Slovensku stále rychleji vyvíjí, což se odráží i v tématech projektů přihlášených do soutěže.  Celá oblast směřuje ke zlepšování podmínek na pracovištích, k zábavě, k mezilidským vztahům a cílenému CSR.  Významným motivačním prvkem se stalo poděkování. Manažeři stále více komunikují a zvyšují se možnosti interakce zaměstnanců. Pro letošní ročník se nejsilnějšími projekty ukázala digitální řešení komunikace a ucelené, promyšlené informační kampaně. Porota ocenila propojení interní komunikace s externími pracovníky a zákazníky. Ubývá tištěných materiálů i inovací v osobní komunikaci.

Vítězné projekty GRAND PRIX 2016

Absolutní vítěz: Kofola - Kus Kofoly aneb Daruj zlaté prasátko
Kategorie DIGITÁL: Sazka - Nový intranet jako živá sociální síť
Kategorie KAMPAŇ: Kofola  - Kus Kofoly aneb Daruj zlaté prasátko
Kategorie NÁPAD: Kofola - Měsíční hodnocení pro zaměstnance očima generálního ředitele
Kategorie OSOBNÍ: GSK  - Annual meeting
Kategorie STRATEGIE: Siemens - Ownership culture - zapojení zaměstnanců
Kategorie TISK: Gefco – interní časopis Gefcoviny

K ocenění se vyjádřila Jaroslava Musilová, PR manažerka Kofola Československo: Zlaté prasátko loni uvedlo skupinu Kofola na pražskou burzu a obdarovalo zaměstnance kusem Kofoly v podobě pravých akcií. Ocenění si tedy určitě zasloužilo. Jsme rádi, že naše projekty baví nejen nás a naše zaměstnance, ale že zaujaly i odbornou porotu. Je to odměna celému týmu, který na nich pracuje a určitě velkou výzvou do budoucna, přicházet s novými nápady a pomáhat měnit svět interní komunikace."


Předání ceny pro absolutního vítěze týmu Kofoly

Porota složená z předních osobností interní komunikace posuzuje přihlášené projekty ve dvou kolech. V prvním kole probíhá bodování pomocí aplikace, ve druhém kole porota diskutuje a hlasuje. U každého projektu hodnotí přístup k interní komunikaci, k řešení, fungování a měřitelnosti. Hodnocena je využitelnost a přínos projektu pro celý obor. Všichni soutěžící obdrží cennou zpětnou vazbou „Protokol hodnocení porotců“. Soutěží se v kategoriích Digital, Tisk, Osobní komunikace, Nápad, Kampaň a Strategie. „V letošním ročníku mě příjemně překvapila mnohem sofistikovanější měřitelnost přínosů většiny projektů, jsem rád, že se obor interní komunikace stává vážnou součástí strategického řízení firem a významným nástrojem managementu.“ říká k hodnocení prací Tomáš Poucha, zakladatel a ředitel Institutu interní komunikace.

Soutěž je určena každému, kdo vnímá význam interní komunikace jako nástroj pro zvyšování efektivity firmy. Své projekty přihlašují ti, kdo se cíleně věnují interní komunikaci a jejím vlivům na angažovanost a loajalitu zaměstnanců, bezpečnost práce, úspěšnost recruitmentu s návaznosti fungování podniku.

„Silné zastoupení kategorie Digitál potvrzuje, že úspěšná firma se v dnešním světě neobejde bez moderní digitální komunikace. Firmy, které investují do elektronizace vnitrofiremní komunikace vykazují vyšší zisk i spokojenost zaměstnanců.“ říká Martin Panák, garant kategorie digital, Product Marketing Manažer pro oblast Business Productivity, Microsoft Česká a Slovenská republika

Níže naleznete podrobnější popisy k vítězům jednotlivých kategorií.

Absolutní vítěz:

Kofola ČeskoSlovensko a.s. - Kus Kofoly aneb Daruj zlaté prasátko
Společnost Kofola ČeskoSlovensko vstoupila se svými akciemi na Burzu cenných Papírů Praha. Cílem interní kampaně bylo vysvětlit, co se děje a přiblížit zaměstnancům i laické veřejnosti vstup na burzu lidskou řečí a udělat to tak nějak jinak, po Kofolácku. Hlavní linkou se stala postavička Zlatého prasátka. V rámci vánoční kampaně darovala Kofola akcie spotřebitelům i zaměstnancům. Těm byl určen jejich vlastní „Kus Kofoly“, aby se mohli podílet na úspěchu firmy. Na Valnou hromadu přijelo více než 75 % všech zaměstnanců, přestože účast nebyla povinná.

Kategorie DIGITÁL

Sazka a.s. - Nový intranet jako živá sociální síť
Platforma Liferay, na které je intranet postaven, je intuitivní a příjemná pro uživatele. Každý uživatel si sám volí podobu homepage, která nabízí týmové a volnočasově stránky, informace o počasí, o kolezích a jejich práci. Proběhla interní soutěž o název celého intranetu, kdy vítěz vzešel z veřejného hlasování. Název KOMPAS skvěle zapadá do interní filozofie firmy. Porota ocenila měřitelné zvýšení návštěvnosti 498x oproti stávajícímu intranetu.

Kategorie KAMPAŇ

Kofola ČeskoSlovensko a.s.  - Kus Kofoly aneb Daruj zlaté prasátko
viz výše

Kategorie NÁPAD

Kofola ČeskoSlovensko a.s. - Měsíční hodnocení pro zaměstnance očima generálního ředitele
Měsíční hodnocení je určeno pro všechny zaměstnance, oObsahuje přehled plnění jednotlivých značek, priority na další měsíc, oceněné zaměstnance a jejich fotografie. Jde o  slovní hodnocení uplynulého měsíce generálním ředitelem. Pro oživení byl text psaný generálním ředitelem překládán do různých československých nářečí. Celkem bylo 11 nářečí, zaměstnanci hádali, o které nářečí se jedná. Cílem bylo zvýšení čtenosti, v současnosti nejčtenější článek na intranetu - o 100%.

Kategorie OSOBNÍ

1. GSK  - Annual meeting
Celofiremní výroční konference společnosti GSK, jejímž smyslem je představit zaměstnancům společnosti strategii na celý rok, motivovat je pro práci, zvýšit firemní engagement.  Motto pro rok 2016 bylo Cesta k úspěchu a výjimečnosti. Šlo o představení vize společnosti GSK, která chce být lídrem v konkrétních oblastech farmaceutického průmyslu. Šlo o velmi dobře propracovaný a promyšlený několikadenní event večetně konference, kdy měli zaměstnanci umožněno dávat zpětnou vazbu v průběhu prezentací formou červených a zelených karet, team-buildingu a workshopů. Celkové hodnocení této akce ze strany zaměstnanců dosáhlo 9,05 bodů z 10.

Kategorie STRATEGIE

Siemens, s.r.o. - Ownership culture - zapojení zaměstnanců
Řešení strategického zacílení interní komunikace. ´Jednejme tak, jak bychom jednali ve své vlastní firmě´, Porotu zaujal  projekt, jak by firma samotná mohla být odpovědnější k živ. prostředí a zároveň ušetřila. Jednou z pilotních aktivit byl dvouletý projekt snížení spotřeby firemních vozidel. Byli osloveni  všichni  řidiči s tím, aby svým stylem jízdy šetřili palivo a aby přemýšleli, kde tankují.  Průběžná kampaň informovla o tom, jak lze změnou chování za volantem snížit spotřebu, jak tankovat levnější palivo.  Úspora v nákladech na palivo byla za první rok 515 000 Kč. Dopad na řidiče obrovský, do soutěže se zapojilo 60 % řidičů.

GEFCO ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o. - Gefcoviny
Gefcoviny jsou již 5 let interní magazín pro zaměstnance společnosti GEFCO v České republice. Magazín vychází 3x - 4x ročně a obsahují jak lokální komunikaci, tak korporátní interní komunikaci. Časopis je vydáván v tištěné podobě (jako doplněk online komunikace) 3x-4x ročně a slouží pro komunikaci se všemi zaměstnanci - jak administrativa, tak operátoři ve skladech, dílnách atp., kterých je ve firmě cca 70%. Porota hodnotila vysokou profesionalitu a čistotu výroby časopisu.

Čestná uznání

KPMG Česká republika, s.r.o. - za zapojení zaměstnanců do CSR

AXA Česká republika s. r. o. - za otevřenost managementu při řízení změny, proměně kanceláří AXA v Bratislavě

IKEA Česká republika, s.r.o.- za promyšlené a detailně propracované řešení angažovanosti zaměstnanců v návaznosti na externí komunikaci firmy. 

Štítky dokumentu: Interní komunikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.