IKEA otevře svůj první obchod s čistě použitým zbožím

12. 10. 2020 | Petr Michl
IKEA a secondhand? Ve Švédsku toto spojení poprvé testují naplno. Prodej použitého zboží tohoto řetězce mu má napomoci v dosažení vytyčených cílů v oblasti udržitelnosti.

IKEA oznámila, že do konce roku otevře ve Švédsku svůj první obchod prodávající pouze zboží z druhé ruky. Jeden z nejpopulárnějších světových řetězců s nábytkem se tím snaží přiblížit k naplnění svého závazku stát do roku 2030 plně součástí cirkulární ekonomiky.

Pomoci mu k tomu má prodej vlastního použitého zboží, ale zároveň také obchodní koncepty postavené na pronajímání nábytku. Nyní přichází na řadu secondhand, bude umístěn v obci Eskilstuna poblíž Stockholmu v obchodním centru  ReTuna, které se zaměřuje na prodej organických a udržitelných produktů . Lidé do něj budou moci přinést svůj použitý nábytek a domácí vybavení, které na místě opraví a zrestaurují, aby ho poté prodali za zlomek původní ceny. Nezanedbatelným zdrojem může být i poškozené nebo vystavené zboží z dalších poboček IKEA.

„Spolupráce s ReTuna nám dává příležitost lépe porozumět, proč některé zboží z IKEA končí na skládce a v jakém stavu se tam dostane, jak lidé uvažují, když vyhazují naše produkty, a také, jestli tu je zájem o kupování takových produktů, pokud se nám je podaří zachránit,“ stojí v tiskové zprávě značky.

Jonas Carlehed, zastávající v IKEA Sweden pozici retail sustainability manager, dále vysvětluje:

„V IKEA nechceme být jen součástí hnutí za udržitelnost — chceme ho vést. Pokud chceme dosáhnout našich cílů v (oblasti) udržitelnosti, potřebujeme se posouvat a testovat naše nápady. Klimatická krize se v teorii nevyřeší, musíme ji vyřešit praxí.“

První programy spojené s pronájmem nábytku přinesla IKEA loni, použitý nábytek IKEA nicméně prodává už od roku 2017, kdy začal testovací provoz na pobočce v Praze Zličíně. Projekt „Druhý život nábytku“ se nicméně úspěšně rozjel a dnes naleznete oddělení se zbožím z druhé ruky ve všech pobočkách IKEA v Česku a na Slovensku.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.