IKEA varuje před obřím meteoritem z odpadků. Řítí se na nás v její nové reklamě

11. 1. 2021 | Milada Zemanová
Lidské chování má velmi negativní vliv na naše životní prostředí. A přitom každý z nás může přispět k nápravě. IKEA v na první pohled katastrofickém snímku radí, jak na to.

Řetězec s nábytkem IKEA představil 60sekundový spot, v němž se na naši planetu řítí meteorit stvořený z odpadků. Plastové kelímky, zahozené hračky, žárovky, pračky, přepravky a řada dalších vyhozených věcí hrozí lidstvu zkázou. Samotný spot nese název Fortune favours the frugal (Štěstí přeje šetrným) a je metaforou konzumního a neudržitelného způsobu života, který lidstvo vede.

Překvapivě však celé video končí optimisticky. Lidé se totiž stále mohou zachránit před záhubou a svou troškou do mlýna může přispět každý z nás.

IKEA dlouhodobě podporuje udržitelnost a ekologický životní styl a tato kampaň do její snahy skvěle zapadá. Snaží se upozornit na klimatickou změnu, které čelíme a ukázat, že šetrnost a ekologický způsob života hrají významnou roli.

Za tímto spotem stojí produkční společnost MJZ a její kreativní ředitel Tom Kuntz uvedl:

„Riziko pádu meteoritu na Zemi a zničení všeho živého je sice velmi nízké, nicméně v myslích mnoha lidí je reálné. Je ovšem pravdou, že naše akce mají vliv na udržitelnost naší planety a je zde riziko, že kladné chování přijde až příliš pozdě. Až ve chvíli, kdy jsme napáchali příliš mnoho škody.”

IKEA doufá, že v rámci své iniciativy osloví miliardy lidí po celém světě a inspiruje je k šetrnějšímu chování. V rámci projektu Fortune favours the frugal vznikly i zajímavé vizuály. V rámci nich IKEA představuje své produkty a radí, jak jimi lidé pomohou přírodě. Nebo jí alespoň neuškodí.

Používáním bambusových brček ulevíte oceánům, LED žárovkami si dopřejete světlo bez toho, abyste výrazně přispěli k oteplování planety, a pokud si pořídíte láhev k opakovanému použití, nebudete mít co vyhazovat na skládky.

Jednotlivé vizuály si můžete prohlédnout níže.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články: