Infografika: Chatovací aplikace pomáhají zvyšovat open rate a budovat vztahy se zákazníky

19. 11. 2019 | Milada Zemanová
Chatovací aplikace využívá více lidí než sociální sítě, při komunikaci se značkou se odhlásí méně než 1 % uživatelů a zákazníci jsou díky nim stále v obraze. I to jsou důvody, proč by marketéři měli tyto aplikace zařadit do svého marketingového mixu.

Aplikace určené k odesílání zpráv jsou jedním z posledních trendů digitálního marketingu a pomáhají značkám zvýšit svůj open rate, podpořit viditelnost a budovat vztahy se zákazníky . Mezi populární aplikace v této oblasti patří například Facebook Messenger, WhatsApp a také čínský WeChat. Umožňují uživatelům komunikovat navzájem mezi sebou a samozřejmě i ve skupinách, ale co je pro marketéry zajímavější, dávají prostor firmám, aby sdílely své informace se zákazníky. Jak těmi stávajícími, tak potenciálními. 

V roce 2015 byly mobilní chatovací aplikace poprvé užívané více než sociální sítě a od té doby jejich význam neustále roste. Není proto divu, že jsou stále více využívány, zvlášť když vykazují lepší výsledky než tradičnější marketingové nástroje, mezi nimi například e-mail. Celkovou důležitost chatovacích aplikací budeme v tomto článku ilustrovat na datech, která do přehledné infografiky seřadila společnost Cadoo.

Proč jsou chatovací aplikace úspěšné?

Jednou z výhod těchto aplikací je, že uspokojují zákazníkovu potřebu po komunikaci v reálném čase. Mohou však stavět na řadě dalších pozitiv:

● 66 % lidí po celém světě vlastní chytrý telefon, je zde tak široká skupina uživatelů, které je možné skrze chatovací aplikace oslovit. (Za poslední 4 roky došlo k nárůstu o 15 %)

● Vzhledem k tomu, že jsou tyto aplikace většinou zdarma, tak představují cenově výhodnou možnost pro oslovení zákazníků.

● Na úvodní obrazovce telefonu se zobrazuje upozornění, že uživateli dorazila zpráva. Nemusí se tak aktivně zajímat, zda obdržel novou informaci (což platí například pro e-mail).

● Při průměrné míře odhlášení pod 1% mají aplikace pro zasílání zpráv tendenci budovat vysokou míru loajality.

Jak zvýšit svůj open rate?

Open rate, nebo-li míra otevření, je důležitá. Chcete přeci svým sdělením přimět stávající či potenciální zákazníky, aby se zajímali o další informace. Pokud chcete zvýšit procento otevřených zpráv, vyzkoušejte následující techniky:

● Využívejte populární či rostoucí chatovací aplikace. Máte tak vysokou šanci, že je vaši zákazníci již budou používat. Vytvořením prostoru, kde vás mohou zákazníci napřímo kontaktovat, můžete posílit svůj vztah a dobrý vztah v důsledku vede i k vyššímu open rate.

● Měli byste také vytvořit samostatnou chatovací komunitu pro stávající partnery a klienty. Pomocí aplikace pro zasílání zpráv můžete posílat aktualizace v reálném čase a ti tak budou neustále v obraze.

● Podle průzkumu společnosti HubSpot z roku 2017 celkem 48 % spotřebitelů považuje chat v reálném čase za nejefektivnější způsob pro kontaktování firmy. Zkuste být proto inovativní a zapojit do svých chatů i chatboty. Chatboti mohou lidem, kteří vás kontaktují, poskytovat informace 24 / 7.

● Myslete na osobitost a zaměřte se na individuální zprávy . Personalizovaný marketing je vysoce efektivní při komunikaci se zákazníky a udržení míry zaujetí.

● Spolupracujte s influencery, kteří dokáží zapojit vaše zákazníky. Jen se ujistěte, že zmíněný influencer skutečně oslovuje vaše cílové publikum a koresponduje s hodnotami vaší značky.

Na chatovací aplikace se spoléhá řada firem. Mezi nimi například mezinárodní cestovní agentura Holiday Pirates. Ta rozesílá zprávy svým zákazníkům právě přes zmíněné aplikace. Informuje je o jednotlivých nabídkách dovolené a její open rate se pohybuje okolo 90 % a následná proklikovost průměrně činí 50 až 60 %.

Facebook Messenger a další aplikace tak nabízí široký potenciál pro komunikaci s klienty, který však řada firem ještě nevyužívá naplno. Vzhledem k vzrůstajícímu trendu používání těchto aplikací však můžeme předpokládat, že právě chaty a chatboty budou hrát stále důležitější roli ve vztahu značka-zákazník.

Celou infografiku si můžete prohlédnout níže.

Zdroje: Smart Insight, Cadoo, Statista

Štítky dokumentu: Marketingové nástroje
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.