Infografika: Co chtějí čeští senioři od mobilu?

25. 7. 2012 | Petr Michl
Většina českých seniorů se svým telefonem není spokojena. Je pro ně příliš tichý a složitý

Čeští senioři používají nevyhovující telefony. Nejvíce jim vadí malý, špatně čitelný displej, malá tlačítka a krátká výdrž baterie. Každý pátý senior navíc tvrdí, že jeho stávající telefon je příliš tichý a složitý. Přitom právě toto jsou parametry, které na telefonu považují za nejdůležitější. Senioři chtějí hlavně volat (90 %) a posílat SMS (69 %). Veškeré další funkce je spíše obtěžují. Vyplývá to z průzkumu mezi 235 návštěvníky školení Jak na mobil. Ta ve všech krajských městech pořádala společnost emporia Telecom, světový lídr v segmentu snadno ovladatelných telefonů, jež je světovým lídrem v segmentu snadno ovladatelných telefonů.

 

Senioři od telefonu požadují především snadné ovládání (65 %). Následuje velký displej (41 %), velká tlačítka (38 %) a dlouhá výdrž baterie (36 %). „Průzkum potvrdil, že pro seniory je klíčová jednoduchost. Množství funkcí ani vzhled pro ně nejsou důležité – při výběru telefonu je zvažuje pouze každý desátý,“ vysvětluje Michael Rabenstein, oblastní manažer emporia Telecom pro český trh. „Překvapením není, že až 96 % seniorů upřednostňuje klasické ovládání tlačítky před dotykovým displejem,“ dodává.

Příslušníci starší generace svému telefonu chtějí především rozumět. Dodatečné funkce jsou zbytečné, pokud senioři nedokážou obsloužit ty základní. Ze všeho nejdůležitější je tak snadné ovládání. Stávající telefony přitom až polovině seniorů vůbec nevyhovují. Stěžují si hlavně na velikost a čitelnost displeje (41 %), nedostatečnou výdrž baterie (39 %) a velikost tlačítek (37 %), tedy přesně na ty samé parametry, které na telefonu považují za klíčové.

Čeští senioři chtějí především volat a posílat SMS. Většina z nich (53 %) hovory spíše přijímá. „Dva z pěti na telefonu využívají hodiny a přibližně třetina jej má místo budíku. Veškeré další funkce je až na výjimky spíše obtěžují,“ uvádí Rabenstein. Každý pátý senior svůj telefon využívá také jako fotoaparát. Nejméně využívanou funkcí je internet (7 %). Složitějším funkcím jsou více nakloněni muži než ženy.

Pouze každý druhý senior si svůj telefon koupí sám. Zbytek je dostane darem od svých nejbližších. Právě zde je nejčastější důvod toho, proč senioři svůj telefon považují za nevyhovující. Děti a vnoučata nedokážou vnímat telefon z pohledu starší osoby, který má často zraková, sluchová či pohybová omezení. Svým rodičům či prarodičům navíc často věnují telefon, který jim samotným už nevyhovuje.

Příslušníci starší generace telefon nejčastěji používají na povídání se svou rodinou (8 z 10) a s přáteli (6 z 10). V nouzových situacích mobil využívá takřka třetina respondentů – tento podíl výrazně roste s věkem. Každý šestý senior svůj telefon používá také pro pracovní účely. „Senioři oceňují, že díky telefonu jsou neustále v dosahu. Cítí se tak jistěji a bezpečněji. Velkou výhodu vidí v tom, že mohou častěji komunikovat s rodinou a přáteli,“ poukazuje na nejčastěji uváděné výhody mobilního telefonu Rabenstein. „Díky telefonu toho také více stihnou, protože své záležitosti umí vyřídit rychleji,“ dodává.

Průzkum Senioři a mobilní telefon proběhl v květnu a červnu 2012 na vzorku 235 účastníků seminářů Jak na mobil ve věku 57 - 91 let. Průměrný věk respondentů byl 75 let. V průzkumu byly rovnoměrně zastoupeny všechny regiony ČR. Níže si prohlédněte přehlednou infografiku:

Zdroj: průzkum emporia Telecom
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: