Infografika: co motivuje uživatele ke sdílení obsahu na Facebooku

30. 6. 2016 | Jakub Hort
Sdílení může být velmi užitečná věc, ale také zbraň střílející nekonečné množství kočiček do vašeho news feedu. Co ale ostatní motivuje ke sdílení a jaké jsou rozdíly mezi muži a ženami?

Proč na Facebooku sdílíme obsah, který vytvořil někdo jiný? To je otázka, kterou si kladou mnozí marketéři, a snaží se jí přijít na kloub pokaždé při tvorbě nového obsahu. Samotné sdílení ale nikdy není marketingovým cílem, to pouze pomáhá k šíření zprávy co nejširšímu obecenstvu. Pod pokličku sdílení na Facebooku se rozhodli podívat obsahoví marketéři ze skupiny Fractl. Do své studie zapojili více než 2 000 uživatelů Facebooku a snažili se co nejvíce prokounout důvody, proč tito uživatelé klikají na tlačítko „Share“.

Když byli respondenti požádáni o odpověď na otázku, jaká je jejich hlavní motivace ke sdílení obsahu, téměř polovina z nich odpověděla, že chtějí pobavit své přátele. Další 4 důvody už byly celkem vyrovnané a patřilo mezi ně např. vyvolání emotivní reakce nebo vyjádření se nad tématem, na kterém konkrétnímu uživateli záleží. I když pouze 11 % uživatelů sdílí obsah ze vzdělávacích důvodů, tak můžeme podle výsledků konstatovat, že chceme sdílet užitečný obsah a nespamovat ostatním zdi.

Ženy sdílí  o 13 % pravděpodobněji obsah, u kterého očekávají emocionální odezvu od svých přátel. Tento fakt ještě silněji rezonuje mezi ženami nad 50 let, které ze 60 % souhlasily s tvrzením: „Na Facebooku sdílím věci, které po zobrazení vyvolávají různé emoce (radost, smutek, vztek, atd).“  Muži se ve svých příspěvcích snaží spíše přesvědčit kamarády o jejich úhlu pohledu na nějaké téma. Obě pohlaví se ale shodla na tom, že sdílení obsahu jim dodává pocit většího propojení s virtuálními přáteli.

Uživatelé se z pohledu sdílení obsahu dají rozdělit do 2 skupin. V první najdeme tzv. „časté sdíleče“, kteří se touto formou projevují i několikrát denně a do druhé skupiny spadají ti, kteří se spíše koukají, než přispívají a jsou více introvertní a stydliví. 56 % uživatelů kontrolují svou zeď více než jednou denně, ale pouze 18 % sdílí obsah více než jednou denně. Je o 26 % pravděpodobnější, že vícekrát denně nasdílí obsah žena než muž.

Profil na Facebooku je naším zrcadlem a mnohdy může být také rozhodujícím faktorem při hledání práce. 31 % uživatelů uvedlo, že obsahem, který na svém profilu sdílí, se snaží udržet určitou image vlastní osoby. Ti, co mají více než 500 přátel, jsou více obezřetní než ostatní a častěji sdílejí obsah, který na ně bude házet pozitivní světlo.

Celou infografiku si můžete prohlédnout pod textem.

 Zdroj: Frac.tl

Štítky dokumentu: Infografika
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.