Infografika: Den dopravy zdarma byl úspěšný. E-shopům přinesl obrat 181,7 miliónu korun

20. 11. 2013 | Petr Michl
Den dopravy zdrama táhl napodruhé více než loni. Zákazníci ušetřili na dopravném skoro 10 milionů korun.

Čeští online zákazníci jsou specifičtí svou touhou vyzvedávat si zboží osobně na pobočce. Den dopravy zdarma ukazuje, že jejich motivace je z velké části cenová. Druhý ročník úspěšné akce, kterou pořádá nákupní rádce Heureka.cz, přilákal k nákupu na internetu opět více zákazníků. Během „Dne dopravy zdarma" utratili zákazníci rekordních 181,7 miliónu korun. Celkový počet objednávek u 926 zapojených e-shopů překonal hranici 110 tisíc a zákazníci ušetřili na poštovném téměř 10 milionů korun. Do akce se letos zapojily také největší české e-shopy jako Mall.cz, Alza.cz, Kasa.cz, T.S.Bohemia.cz nebo Levneelektro.cz.

Zákazníci letos zanechali v e-shopech o třetinu více než během loňské akce. Úspora na dopravném pak byla oproti loňskému prvnímu ročníků téměř dvojnásobná, uspořená částka se blížila 10 milionům korun. „Letos se opět nejčastěji objednávalo zboží v segmentu "elektronika", zde byla uskutečněna třetina objednávek. Pětina bylo "bílé zboží", desetina objednávek byla ze segmentu "vybavení pro dům a zahradu"," doplňuje ředitel Heureky Tomáš Braverman.

Úspěšnost akce dokládá také zvýšení počtu objednávek zapojených a nezapojených obchodů. V obchodech zapojených do akce se uskutečnilo během Dne dopravy zdarma o 380 % více objednávek než v obchodech, které se akce nezúčastnily.

To potvrzuje také Michala Gregorová, mluvčí Mall.cz: „Den dopravy zdarma u nás v kombinaci s hrozbou zdražování kvůli měnové intervenci ČNB doslova odstartoval předvánoční nákupy. Zákazníci si během úterý a středy na Mall.cz objednali dvakrát více zboží než ve stejné dny minulého roku, kdy jsme ještě na dopravu zdarma nelákali."

Srovnávací portál Heureka.cz se inspiroval akcí Freeshippingday.com ze Spojených států amerických. Letos bude probíhat už šestý ročník této akce. Česká obdoba zatím i ve svém druhém ročníku ukazuje, že má i u nás velkou odezvu. K tomu pravděpodobně dopomáhá i snížení případných obav zákazníků tím, že do akce se mohli zapojit pouze e-shopy s logem Ověřeno zákazníky.

Více si můžete prohlédnout v infografice níže:

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.