Infografika: Jak si vede reklama ve vyhledávání ve srovnání s reklamou v sociálních sítích

17. 4. 2014 | Irena Šovčíková
Reklama na sociálních sítích, nebo ve vyhledávání? Která má více prokliků, nižší CTR a větší návratnost? Podívejte sa porovnání obou kanálů v infografice.

Je efektivnější reklama na sociálních sítích, nebo ve vyhledávání? To je otázka, o ktere se mezi on-line marketéry vedou diskuze už dlouho. Společnost Kenshoo si proto připravila zajímavou infografiku, ve které porovnává tyto dva kanály a jejich výkon za poslední rok a čtvrt.

Kenshoo se zabývá vývojem softwarových řešení pro digitální marketing. V infografice tak srovnává data svých klientů a jejich kampaní za poslední rok a čtvrt. Jaké jsou hlavní objevy? Útraty v rámci sociální i vyhledávací reklamy každým rokem silně rostou. A i přesto, že inzerce ve vyhledávání má stále velkou část rozpočtu pro digitální marketing, Facebook Ads, respektive sociální reklama jako taková, roste rychleji. V neposlední řadě je potřeba zmínit také ROI, tedy návratnost investic. Ta je u obou kanálů pozitivní a s každým obdobím se zvyšuje.

Reklama ve vyhledávání je ve srovnání například s reklamou na Facebooku zavedenější a svým způsobem tradičnější. Možná i proto není nárůst investic i příjem z nich tak prudký. I přesto ale roste. Oproti loňskému roku se investice zvýšila o 10 %, podobně jako příjem, který vzrostl o 12 %. Reklama na sociální síti Facebooku si polepšila mnohem výrazněji. Výše příjmů z tohoto kanálu se ve srovnání s loňskem zvýšila o 191 %! Klienti se navíc rozhodli investovat o 37 % více peněz. Je ale dobré si uvědomit, že infografika nezobrazuje celkové příjmy, ale pouze příjmy z konkrétního typu reklam.

Zajímavé je také srovnání počtu zobrazení a prokliků. Zde reklama ve vyhledávání zvýšila svou míru prokliku, protože ačkoliv je počet zobrazení o 18 % nižší, získaly inzeráty ve vyhledávačích o 8 % více prokliků. Sociální reklama má opačné výsledky - oproti loňskému roku získala 39% nárust zobrazení, ale jen 1% zvýšení prokliků.

Marketéry také zajímá, jak si oba kanály stojí z hlediska CTR i ceny za proklik. V prvním případě jednoznačně vede reklama ve vyhledávání, zde vyrostla míra prokliku na 2.2 %, oproti Facebooku, kde je CTR jen 0.1 %, což je o trochu méně než minulý rok. Na druhou stranu, cena za proklik vychází pořád příznivěji u sociální reklamy, kde inzerent za prokliknutí inzerátu platil v průměru 0.25 dolarů, což je i přes meziroční nárust stále méně, než ve vyhledávání. Tam je průměrná CPC zhruba 0.39 dolarů. I zde však došlo za poslední rok k mírnému růstu.

Celou infografiku naleznete níže:


Zdroj: InsideFacebook

Štítky dokumentu: Infografika PPC
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.