Infografika: Slevové portály si vedou rok od roku lépe

8. 3. 2013 | Petr Michl
Kolik je let typickému zákazníkovi slevového portálu, jaká je výše průměrné objednávky a jaká kategorie produktu se nejvíce prodává? Podívejte se na detailní data ze slevového portálu Pepa.cz.

První slevové portály se na našem území objevily na přelomu let 2008/2009. Nyní je jich na trhu již několik desítek – koupit na nich lze téměř cokoli, od zboží, přes zážitky a gastronomické speciality až po dovolenou. Jedním z novějších slevových portálů je web Pepa.cz, který se objevil zkraje roku 2011. Ten nyní vydal infografiku, která odtajňuje některá zajímavá data.

Nárůst obratu mezi lety 2011 a 2012

Celkový nárůst obratu byl v roce 2012 u serveru Pepa.cz více než desetinásobný oproti minulému roku. Tento server navíc dle vyjádření  zástupce tohoto webového portálu, Petra Sýkory, zacílil především na cestování, z něhož má také největší obrat. Oproti roku 2011 se celkově ze všech kategorií zvýšil cca 11x.


Zajímavosti:

  • V roce 2012 tvořila sekce cestování více než 75 % z celkového obratu serveru.
  • Hned po cestování lidé loni nejvíce utráceli za Vánoce – toto období přineslo více než 10 % celoročních příjmů webu.

  • Srovnáme-li časový úsek od června do listopadu, utráceli zákazníci v roce 2011 především za zboží (tvořilo téměř 50 % všech prodejů). V roce 2012 se v Pepa.cz více zaměřil na slevy v kategorii cestování, zájem o zboží byl na druhém místě – stále byl ale oproti roku 2011 zhruba trojnásobný. Cestování v tomto období tvořilo zhruba 20 % všech prodejů.
  • Nejčastějším zákazníkem je žena ve věku 39 let, přesto se dá předpokládat, že na Valentýna 2012 byli aktivní hlavně muži. V tento den se nejvíce prodávalo zboží a relaxační služby, cestování bylo na třetím místě.

Nejprodávanější produkty v jednotlivých kategoriích

Níže jsou uvedeny kategorie, které generovaly nejvíce objednávek. Čísla v závorce udávají přibližný percentuální podíl celé kategorie na celkovém počtu prodejů a průměrnou cenu nabídky, jakou zákazníci v dané sekci zakoupili.

Služby (31 %, 100 Kč): „Exkurze do svíčkárny s možností tvorby vlastní svíčky nebo koupelové soli." Do této sekce byla zařazena i sekce krása a relax (14 %, 154 Kč), kde většinu nabízených slev tvořily především slevy nabízející hubnutí pomocí kryolipolýzy, cvičení na vacushape přístroji a kadeřnické služby.

Cestování (29 %, 1 124 Kč): Nejprodávanější slevou byl „Pobytový wellness balíček v hotelu Prestige ve Znojmě**** na 3 dny pro 2", u kterého jsme zaznamenali více než 600 prodaných voucherů. Tato kategorie logicky zahrnuje nejen Wellness hotely (12 %, 957 Kč), ale také například Pobyty v zahraničí (< 1%, 2 647 Kč).

Zboží (28 %, 196 Kč): Absolutně nejprodávanější nabídkou byla „Vapur EKO skládací lahev pro cestovatele, rybáře", kterých se prodalo přes 1 700 ks. Do této sekce byla zařazena i kategorie móda a luxus (6 %, 87 Kč), která teprve začínala a je možné očekávat výrazný růst v roce 2013.

Gastronomie (11 %, 72 Kč): Nejvíce prodaných voucherů bylo u nabídky na „Čokoládový nebo ovocný dort jako zákusek v kavárně Café Mozart". Zajímavostí je, že do této kategorie řadíme například i granule pro psy - např. „Variace kulinářských delikates PURINA pro čtyřnohé miláčky", které se prodalo přes 620 ks.

 

Kdy nejvíce nakupujeme?

Nejvíce objednávek registruje slevový portál na začátku týdne, v pondělí a úterý.Třetím nejvýkonnějším dnem je neděle večer.

V rámci denní doby nejvíce mezi 9–10 hodinou (zřejmě po příchodu do práce), pak o polední pauze a večer mezi 20 a 21 hodinou.

Absolutně nejvýkonnější den v týdnu je úterý v období mezi 10. a 11. dopoledne, poté mezi 20. a 21. hodinou večer.

Sobota je překvapivě dnem, kdy se uskutečňuje nejméně objednávek, na druhou stranu je možné sledovat zvýšený zájem v neděli brzy ráno.

Celkové rozdělení v jednotlivých dnes a hodinách za rok 2012 znázorňuje následující graf:

 

Věk a pohlaví nakupujících

  • téměř 63 % všech zákazníků slevového portálu Pepa.cz jsou ženy.

  • nejoblíbenější jsou slevové portály mezi Čechy ve věku 27–29 let a 37–41 let

  • naopak od 50 let výše zájem o slevové portály klesá

Slevové portály se snaží své klienty navíc zaujmout různými akcemi – většinou jde o charitu. U Pepa.cz jde z každého nákupu 1,- Kč na opuštěné psy nebo dětský domov (klienti si mohou vybrat). Za rok 2012 se tak odvedla šestimístná částka (i díky speciální akci, jejíž výtěžek šel právě na opuštěná zvířata – těchto „kuponů" jsme zaregistrovali přes 500). Každým svým nákupem můžete přispět i v tomto roce.

Kompletní infografiku si prohlédněte níže:

Zdroj: Pepa.cz

 

Sponzorovaný článek

Sdílejte tento článek:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.