Instagram zavádí algoritmus pro všechny uživatele

6. 6. 2016 | Petr Michl
Už je to tady: algoritmus do každé instagramové rodiny.

Je to tady. Byl zahájen roll out algoritmického řazení příspěvků ve feedu Instagramu. Obrázková aplikace poprvé zveřejnila tento záměr v březnu s tím, že algoritmus bude nejdříve zkoušet na testovacím vzorku. Na negativní reakci uživatelů reagoval ujištěním, že nic ještě není najisto a že, kdyby na to došlo, dá vědět.

Přesně to se nyní děje. Algoritmus bude postupně nasazen u všech uživatelů.   

Fungování algoritmu Instagram vysvětlil již dříve tímto způsobem:

Pořadí fotografií a videí ve vašem feedu bude založeno na pravděpodobnosti, že se vám daný obsah bude líbit, na vašem vztahu se sdílející osobou a stáří příspěvku,"

Do značné míry to tak připomíná způsob fungování algoritmu Facebooku a je jen logické, že Instagram bude primární sociální médium svého vlastníka následovat.


Jedním z důvodů pro změnu je také navýšení příležitostí k servírování většího počtu reklam.

Nejnovější blogový příspěvek Instagramu pak obhajuje své rozhodnutí takto:

Lidé přicházejí v průměru 70 % příspěvků v jejich feedu. Udržet krok se všemi fotografiemi a videi, které sdílí lidé na stále rostoucím Instagramu, je čím dál těžší. V průběhu několika posledních měsíců jsme zkoušeli tuto novou formu doručování příspěvků části komunity uživatelů a zjistili jsme, že lidé více fotografii lajkují i komentují a jsou obecně více aktivní.

S novým zobrazováním příspěvků vám neuteče video po koncertě vaší oblíbené kapely, i kdyby bylo nahráno na druhé půlce světa v jiném časovém pásmu. Bez ohledu na to, kolik účtů sledujete, by se k vám také měli dostat poslední příspěvky vašich přátel."

Přes sentiment po starém nikterak nefiltrovaném feedu je nutné uznat, že s narůstajícím počtem příspěvků je inteligentnější forma řazení na místě.

Kam dál?

Instagram není v poslední době jediný, kdo přišel s podobnou změnou. Před několika měsíci oznámil opuštění čistě chronologického feedu a příklon k algoritmu i Twitter. Hlavním cílem je v obou případech zvýšit průměrný čas strávený v sociálním médiu a nabídnout uživatelům více reklamních příspěvků.

O tom, že i reklamy na Instagramu můžou být velice efektivní, se přesvědčte v případové studii ZOOTu z Marketing Festivalu.

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.