Instagram zpřístupňuje reklamu v dalších 30 zemích. Prodlužuje videa na půl minuty

9. 9. 2015 | Petr Michl
Už víme, kdy přijdou Instagram reklamy na český trh!

Reklamy přicházely na Instagramu pomalu a zbrzděné bylo i rozšíření na další než americké trhy. Instagram dnes ovšem oznámil rozšíření reklamních možností na dalších 30 trhů a také přislíbil ještě širší globální roll out - přijít by měl 30. září.

Zásadním prvkem tohoto rozšíření je, že by měly být spojeny již se samoobslužnou platformou pro správu reklam, podobně jako tomu je nyní na Facebooku. Začátky Instagram reklamy totiž byly spojeny se zadáváním přes Facebook partnery a tím pádem do značné míry dostupné jen velkým značkám s patřičnými rozpočty.

Instagram ve svém dnešním blogovém příspěvku konkrétně uvádí: ... od tohoto měsíce mohou malí i velcí inzerenti spouštět kampaně na Instagramu. Reklamy jsou navíc dostupné ve více než 30 zemích, včetně Itálie, Španělska, Mexika, Indie a Jižní Koreje, a budou se spouštět na dalších trzích po celém světě 30. září."

V ZOOTu nečekají na zázrak a na příchod reklam na Instagramu se už pilně připravují.

Social Media specialistka ZOOT Barbora Samková Marketing Journalu potvrdila, že 30. září jako datum startu se bude týkat i České republiky a největší český online obchod s módou plánuje být u toho. Spuštěním Instagram Ads se jistě rozzáří oči nejen již zaběhnutým účtům, ale svitne i naděje nováčkům, kteří o sobě budou moci dát instagramovému světu snáz vědět. Značkám se navíc rozšíří prostor pro kreativitu a budou moci využívat například Carousel Ads (vložit více obrázků najednou, mezi kterými půjde horizontálně scrollovat) nebo moře možností, jak cílit na stejné uživatele, co je sledují na Instagramu i na Facebooku (a tam už svou reklamu zaměřit více produktově)," uvádí Samková a dodává i možné negativní dopady:

Se spuštěním reklam určitě hrozí i zahlcení uživatelů méně kvalitním obsahem, který je nezajímá a vidět ho nechtějí. Takže jsem velmi zvědavá, jak se s tím firmy poperou. Vytvářet obsah na míru Instagramu je pro mnohé výzva, ale o tom to podle mě je. O poutavých a zajímavých fotkách. Na klasické reklamní bannery tam nikdo zvědavý není. V ZOOTu se na 30. 9. a Instagram Ads těšíme jako na Ježíška (minimálně já) a určitě chceme zkoušet různé formáty a využívat co nejvíce i možnosti propojení s Facebookem.
Především kombinace image fotek a zákulisních perliček zevnitř firmy na Instagramu a možnosti hodně přesného cílení souvisejících reklam na stejné lidi na Facebooku má velkou budoucnost. Bez kvalitního a poutavého obsahu to ale nepůjde. Věřím, že pokud značka lidi baví a zajímá je, co se kolem ní děje, dokáží se smířit s tím, že jde v podstatě o reklamu. Podle mého si za peníze
kamarádství” ani na Instagramu nekoupíte."


Ukázka Carousel Ads, které mohou především lépe vyprávět příběh. Může se to týkat neziskové organizace pomáhající v Africe, jako je to ilustrováno v této video ukázce, stejně ale může pomoci i módní značce, která postupně předvede všechny kousky z jednoho outfitu a odvede pak uživatele na produktovou stránku. 

Už to není jen o budování brandu. Reklamy budou i prodávat

Samotné příspěvky na Instagramu nemohou být doplněné linky. Proto Instagram dosud sloužil především jako nástroj pro budování značky skrze poutavé fotografie a videa.  I reklamy dokážou pomáhat s naplněním tohoto cíle. Instagram uvádí, že jeho reklamy v 97 % případů měřených kampaní přinesly významný nárůst v kategorii ad recall, tedy ve schopnosti vybavit si reklamu.

S uvedením nových formátů je ale možné sledovat i vyloženě obchodní cíle, od kliků na produktové stránky po instalaci mobilních aplikací.  Instagram uvádí jako příklady úspěšných kampaní například tu od prodejce designového nábytku Made.com, který tak dokázal zvýšit o 10 % hodnotu objednávek. Gilt Groupe přilákala přes Instagram nové zákazníky a díky reklamám na něm dosáhla na 85 % nárůst instalací její aplikace. Instagram posloužil výrazně i značce outdoorového oblečení The North Face, když její reklamy zaznamenaly vysoký engagement a lidé se chtěli dozvědět o sérii believe in the impossible" více.

 

Nové formáty a prodloužená délka videa

Instagram oznámil také další možnosti aplikace, která funguje pro mnoho podniků jako jejich výloha. Nyní nebude muset mít pouze čtvercový formát. Mezi novinkami uvádí:

  • Fotografie a videa v módu na šířku"

  • Možnost natáčet videa trvající až 30 vteřin

  • Marquee - nový prémivoý produkt, který dokáže zvýšit dosah příspěvků ve velice krátkém čase. Hodí se pro události, jako jsou koncerty nebo uvedení nových produktů.

  • Nástroje pro optimalizaci a publikování kampaní napříč Facebookem a Instagramem

Nahlíženo skeptickým okem umožňují tyto změny využívat na Instagramu například i video spoty o televizní půlminutové stopáži a celkově usnadní publikovat tu samou kampaň na Facebooku a Instagramu bez zásadního přizpůsobení pro oba kanály. Jedná se tak o velké ulehčení pro inzerenty, na které může doplatit uživatel. Na druhou stranu klasické televizní reklamy se na Facebooku dosud také nezabydlely a zkoušet je na platformě s poměrně unikátními požadavky na vizuální styl, jakou je Instagram, by dávalo ještě mnohem menší smysl. Pozitivnějším náhledem je, že Instagram dává inzerentům nové možnosti, jak uplatnit svou kreativitu. Nejdůležitější zprávou je pak to, že svou šanci dostanou i čeští marketéři - už 30. září.

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.