Jak je na tom Facebook s aktivitou? Obchodní stránky by měly zabrat

23. 11. 2012 | BeDa
Stránky na Facebooku nejsou většinou aktivní - nepřidávají příspěvky, nereagují na komentáře fanoušků ani nepracují s úvodním obrázkem.

Když se mluví o aktivitě na Facebooku, většinou se to týká uživatelů a jejich lajků, komentářů a sdílení. Ale to je pouze aktivita na jedné straně komunikace. Výzkumy se ale zaměřují i na aktivitu obchodních stránek na Facebooku. To udělala například společnost Recommend.ly a výsledky pro ně nevypadají úplně příznivě.

Facebook nabízí možnost vytvoření obchodní stránky v šesti základních kategoriích:

  • Místní podnik nebo místo
  • Společnost, organizace nebo instituce
  • Značka nebo produkt
  • Umělec, skupina nebo veřejně známá osobnost
  • Zábava
  • Účel nebo komunita.

 

Ty mají ještě řadu dalších podkategorií, kterých je celkově asi 160.
Recommned.ly v říjnu prozkoumala přes 5 milionů obchodních stránek, které měly alespoň deset fanoušků. Na detailnější průzkum aktivity si pak vybrala užší vzorek 3 milionů stránek.
Aktivitu stránek společnost Recommend.ly měřila pomocí tří ukazatelů. Zajímal je počet příspěvků za měsíc, cover obrázek a zapojení do konverzace na stránce.

Výsledky průzkumu ukázaly poměrně překvapivá data. S ohledem na přidávání příspěvků není aktivních 70 % obchodních stránek. Nejhůře na tom jsou stránky komunit, společností a veřejných osob. Nejlépe v měření aktivity (i celkově) dopadly kategorie lázně/krása/osobní péče a restaurace.

 

Přechod stránek na vzhled Timeline proběhl na konci března 2012 a od té doby je součástí vzhledu i úvodní fotka (tedy cover foto). Tato vizuální dominanta ale zůstává mnoha stránkami nevyužita. 63 % stránek nechává úvodní fotografii prázdnou. K vlastní škodě.
Ani v komunikaci s fanoušky to není žádná sláva. Jen 16 % zkoumaných stránek reagovalo během zkoumaného měsíce na podněty fanoušků.

Obchodní stránky na Facebooku se podle výzkumu Recommend.ly neřídí základními pravidly pro přilákání fanoušků na svoji stránku - přispívat pravidelně, alespoň jednou týdně. Zaměřit se na vizuální obsah, který se týká jak obrázků či videí v příspěvcích, tak správy úvodní fotografie. A komunikovat s fanoušky, reagovat na jejich dotazy. Kdyby se těmito pravidly stránky řídily, možná by polovina zkoumaných stránek měla více jak 300 fanoušků.

Zdroje: www.marketingland.com, blog.recommend.ly

Štítky dokumentu: Facebook Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.