Jak měřit výsledky interní komunikace? A jde to vůbec?

19. 9. 2013 | PM

Fungující interní komunikace je pro firmu dobrá. Když se povede nějaká pěkná interní kampaň, určitě to zlepší komunikaci i vztahy ve firmě. Ale co chce znát šéf? Čísla! Co to přineslo, jaký je efekt, co se vydělalo nebo ušetřilo, kolik se oslovilo lidí, co se podařilo změnit. To ale není vždycky jednoduché určit či spočítat. A proto se právě tímto tématem bude zabývat říjnová minikonference Institutu interní komunikace (IIK).

Konkrétní výsledky ukážou přínos interní kampaně

Efekty interní komunikace není jednoduché měřit, ale jde to. Musíme ovšem vědět, co chceme měřit, proč to děláme a jak s výsledky naložíme. A samozřejmě je také třeba interní kampaň už připravovat s tím, aby její cíle vůbec byly reálně měřitelné. Jak ukázala letošní soutěž IIK Grand Prix 2013, bývá právě tato skutečnost v mnoha firmách kamenem úrazu. To, že se interní časopis nebo kampaň lidem líbí, ještě zdaleka neznamená, že splnily svůj účel!

„Interní komunikace je v očích mnoha manažerů bohužel pořád ještě nepříliš důležitou součástí života firmy," říká k tomu Tomáš Poucha, spoluzakladatel IIK. „Proto potřebuje argumenty, kterými šéfy přesvědčí! A to mohou být právě data, konkrétní čísla, na kterých se dá ukázat, co se povedlo."

Často není nutné měřit přímo interní komunikaci, ale indikátory, které svědčí o tom, jak interní komunikace zafungovala. „Měří se tak vlastně skutečný efekt – například kolik lidí po interní kampani změnilo svoje chování potřebným směrem," vysvětluje Tomáš Poucha.

Minikonference ukáže, jak zjistit efekty

Ani řada velmi dobrých projektů, které se soutěže IIK Grand Prix 2013 účastnily, však měřitelnost svého efektu nenabídla a tím poněkud snížila svůj význam a praktický přínos pro firmu. Je tedy zřejmé, že téma měřitelnosti je pro manažery interní komunikace důležité - a proto se zástupci IIK rozhodli k němu připravit minikonferenci, na které se na ně podrobně zaměří.

Účastníkům na ní představí spoustu zajímavých informací a originálních názorů na měření efektů interní komunikace od odborníků, kteří se těmito otázkami zabývají. Tomáš Poucha z IIK vysvětlí, proč je potřeba efekty interní komunikace měřit a jak s výsledky měření potom naložit, a ukáže také příklad z praxe. Lenka Šilerová z Ipsosu ukáže, jak konkrétně se dají efekty měřit a ukáže způsoby a metodiku měření v IK. Petr Knotek z Change 1st se ve svém vystoupení zaměří na change management v souvislosti s měřením efektů IK a uvede hlavně příklady a konkrétní čísla.

O čem se bude mluvit? O tom, že dobrá interní komunikace šetří peníze, co se všechno dá měřit, k čemu je měření dobré a jak kampaň postavit, aby se její výsledky měřit vůbec daly. Vystupující ukážou příklady z praxe, kdy se efekt dal jasně změřit, a bude samozřejmě prostor, jako na každé minikonferenci IIK, i pro diskuze, výměnu zkušeností a networking. Účastníci si také budou moci sami v modelových situacích vyzkoušet některá praktická řešení situací, které mohou v interní komunikaci nastat, a to už s využitím nově získaných informací.

Kdy: 8. října 2013 od 13 hodin do 16:30.

Kde: v prostorách firmy Ipsos. Národní 1435/6 , Praha

Web minikonference ZDE

Štítky dokumentu: Interní komunikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: