Jaké jsou důvody pro stahování mobilních aplikací?

22. 9. 2016 | Jakub Hort
Průzkum ukázal, že mobilní aplikace stahujeme hned z několika důvodů. Málokteré ale vydržíme užívat delší dobu.

Přesvědčit uživatele smartphonů ke stažení právě vaší aplikace se stává stále složitějším úkolem. Společnost Tune, která poskytuje software pro mobilní marketing management a měření, udělala průzkum mezi 3 005 vlastníků smartphonů. Důvody, proč lidé instalují konkrétní aplikace, jsou obecně celkem přímočaré.

Největší množství lidí prozradilo, že potřebovalo vyřešit nějaký problém a aplikace jim s ním pomohla. Dalších 31 % respondentů odpovědělo, že aplikaci si stáhli jednoduše proto, že jim byla doporučena od přítele. Pětina dotázaných se přiznala, že aplikaci stáhla na základě zajímavě vypadající reklamy. U 13,5 % uživatelů rozhodlo prosté vyhledávání na Googlu, jehož výsledek vypadal jako správné řešení. O 0,5 % méně uživatelů stahuje aplikace pouze na základně doporučení App Storu nebo Google Play.

Další výzvou pro marketéry je opětovné užívání aplikace. Výzkum od společnosti Appboy ukázal, že méně než čtvrtina uživatelů se do aplikace vrátí do 24 hodin od prvního otevření. Appboy sledoval vývoj na vlastní platformě po dobu 90 dní a čím více času ubíhalo, tím menší množství uživatelů se do aplikace vracelo.

Když aplikaci uživatelé nevyužívají, tak si dají tu práci a smažou ji z vlastního telefonu. Ve skutečnosti tři čtvrtiny vlastníků chytrých telefonů smazalo aplikaci, protože ji přestali využívat. Vyšlo také najevo, že 43 % respondentů využívá 4 – 6 aplikací denně. Průměrně ale každý uživatel nainstaloval 40 až 70 aplikací, aktivně používaných aplikací je v porovnání s tímto číslem velmi málo.

Zdroje: eMarketer,Tune,Appboy

Štítky dokumentu: Infografika

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?