KitKat: Have a Seat

24. 9. 2013 | Petr Michl
Dej si pauzu, dej si KitKat... a když bude ta pauza trochu delší, třeba dostaneš i tablet. Jednoduchý námět soutěže oslavující spojení KitKat a OS Android má virální úspěch.

KitKat od Nestlé je jedna z nejoblíbenějších čokoládových tyčinek na světě. Když před několika týdny propůjčila svůj název nové verzi nejpopulárnějšího mobilního operačního systému, Android, bylo to překvapení. O to větší díky tomu, že se prý jedná o sňatek z rozumu, do kterého vstupovaly obě strany bez „věna". Nejde tu o žádné finanční kompenzace za použití brandu, jen o publicitu pro obě značky. Vzhledem k rozšířenosti mobilních zařízení s Androidem se může zdát, že to KitKat vyhrál. OS s robotem ve znaku může nicméně těžit třeba ze stylu komunikace čokoládové tyčinky, který se vyznačuje skvělými nápady, vtipem a zlidovělým claimem: „Dej si pauzu, dej si KitKat." Holandská agentura JWT uspořádala na oslavu spojení obou značek soutěž o tablety Nexus 7.

Po dobu 4 dnů (od 11. do 14. září) bylo v ulicích Amsterdamu rozmístěno několik reklam v podobě citylightů, z nichž trčela jednoduchá lavička. Na plakátu pak byl nápis vysvětlující, že kdo bude sedět na této lavičce v konkrétní čas a datum, vyhrává zmíněný tablet.

To samozřejmě vyžadovalo poněkud delší pauzu než tu, o které se obvykle v reklamách na KikKat mluví. Vzhledem k tomu, že účastníci soutěže nedosahovali nohama na zem, nebyla asi ani nijak pohodlná. Přesto to byl úspěch. Na blogu agentury se píše o tom, že lidé nabízeli sedícím peníze za přenechání jejich místa, číšníci z okolních kaváren jim donášeli občerstvení. A co je nejdůležitější, na hodinu H a minutu M se shromáždilo v okolí dost pozitivně reagujících lidí, aby video z akce mělo šanci na virální úspěch. Zatím ho za 5 dní vidělo téměř 200 tisíc lidí.

To není vůbec špatné. Klasický pouliční event s hosteskami a kvízem s trapně lehkými otázkami by možná stál i více peněz. Navíc by zdaleka neměl šanci na takové mediální pokrytí a už vůbec ne naději na samovolné šířeni po internetu nebo mezinárodní přesah. V jednoduchosti je někdy krása a KitKat(u) je tento přístup vlastní. V minulosti to dokázal například instalací laviček blokujících  Wi-Fi signál v okruhu 5 metrů. Ty sloužily jako ostrůvky klidu pro skutečnou pauzu bez mailů a Facebooku - takovou, při které si vychutnáte KitKat.

Zdroj: jwt-amsterdam.pressdoc.com, designtaxi.com

Štítky dokumentu: Formy PR Virální marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.