Knorr provedl společně s DámeJídlo.cz experiment „Výtečná polévkárna"

29. 10. 2014 | redakce

Pozor na předsudky. Mnohdy nás negativně ovlivňují v tom, co děláme, jíme a pijeme. To byl výchozí bod experimentu, který provedla značka Knorr ve spolupráci s Dámejídlo.cz. Cílem bylo dokázat, že předsudky k polévkám z pytlíku jsou zbytečné. Jeho inspirací byl jiný experiment s ochutnávkou piva s „tajnou přísadou" a bez ní.

Není pivo jako pivo

Renomovaný zahraniční časopis z oblasti psychologie, Psychological Science, publikoval výsledky americké studie o experimentu s pivem a tajnou přísadou, která ukázala, že předsudky k neozkoušenému a novému stále platí.

Experiment s pivem byl založen na prosté úvaze. Pokud nabídneme člověku pivo s tajnou přísadou (která v podstatě nikterak neovlivňuje chuť piva), o které ho budeme předem informovat, bude pivo hodnotit záporně. Pokud však o tajné přísadě nebude vědět, bude mu pivo chutnat.

Vědci rozdělili respondenty do tří skupin, přičemž všechny skupiny ochutnávaly pivo s tajnou přísadou. Jedna skupina věděla o tajné přísadě předem, druhá se
o ní dozvěděla bezprostředně po ochutnání a třetí nevěděla nic.

Výsledky nebyly překvapivé a odpovídaly očekáváním vědeckého týmu. Skupina, která věděla o tajné přísadě předem, hodnotila pivo nejkritičtěji (30 % respondentů hodnotilo kladně). Naopak nejlepší hodnocení dostalo pivo od třetí skupiny (59 % respondentů hodnotilo kladně), která předem nic nevěděla.

Výtečná polévkárna

Knorr vyzkoušel s portálem DameJidlo.cz podobný experiment „Výtečná polévkárna"

Výchozí situace

Dle interního průzkumu společnosti Unilever vyplývá, že 70 % spotřebitelů nejí ani nevaří polévky z pytlíku. V očích široké veřejnosti tak stále mají tyto instantní pokrmy stigma něčeho podřadného. Experiment značky Knorr se snažil ukázat, že jde v mnohém o předsudky, vnímání polévky z pytlíku jako něco špatného jen kvůli tomu, že mají spotřebitelé „brouka v hlavě".

Průběh experimentu

Tvůrci experimentu vytvořili fiktivní restauraci nazvanou Výtečná polévkárna. Ta působila dojmem reálné restaurace – měla svůj design, logo i web. Jen navštívit ji nikdo nemohl. Výtečnou polévkárnu podpořil internetový server DameJidlo.cz, přes který si lidé mohli objednávat polévku přímo do práce nebo domů. „Řekli jsme si, že lidem zkusíme ukázat, co v našich polévkách je, a zkusíme je trochu popíchnout. V pronajaté restauraci jsme připravili krémové polévky Knorr ze sáčku a dozdobili jsme je čerstvými surovinami," upřesňuje Karolína Pospíšilová, brand manažerka značky Knorr. Kuchař k polévce navíc vždy přibalil i bagetku a lžíci, aby jídlo dostalo punc plnohodnotného oběda. 

V rámci dva týdny trvajícího experimentu rozvezli kurýři 100 polévek připravených z pytlíku. Zákazníci vždy dostali spolu s polévkou také dotazník spokojenosti, který vyplnili a následně odeslali e-mailem. Výsledky potvrdily zažité předsudky – většina lidí (91 %) projevila spokojenost, polévka jim chutnala a přes 80 % z nich by si ji objednalo znovu.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.