Kolik hashtagů je na Instagramu tak akorát pro největší engagement a dosah?

22. 11. 2021 | Petr Michl
Platí, že více hashtagů znamená automaticky větší šanci na úspěch? A kolik jich máte použít? Analýza 18 milionů příspěvků na Instagramu dává konkrétní odpovědi.

Hashtagy nejen na Instagramu jsou snad od svých počátků jednou velkou záhadou. Unikátní hashtag je skvělý pro označení kampaně nebo obsahové série. Měly by ale především přinášet návštěvnost i od lidí, co nesledují váš profil, ale zajímají se o určité téma. Děje se tak skutečně? A pokud ano, platí, že více hashtagů znamená automaticky větší šanci na úspěch? Existuje nějaký optimální počet hashtagů zajišťující největší engagement nebo dosah? Platforma pro správu socia media profilů, Later, se na tyto otázky rozhodla odpovědět pro Instagram, a to s pomocí analýzy 18 milionů příspěvků z feedu. 

Jaké je jejich hlavní zjištění? Více hashtagů pomáhá k většímu dosahu i engagementu.

Dosah

Analýza ukazuje, že příspěvky s 20 hashtagy vykazují nejvyšší průměrnou míru dosahu, příspěvky s 30 hashtagy ovšem příliš nezaostávají.


Zdroj: Later

To odpovídá předchozím analýzám společnosti Later. Graf níže nabízí srovnání aktuálních výsledků (oranžová linie) s těmi z roku 2020 (růžová linie).


Zdroj: Later

Engagement

U engagementu se celkem jasně ukazuje, že víc hashtagů neškodí30 jich přináší nejlepší výsledky.


Zdroj: Later

Co si z toho vzít?

Je určitě zajímavé upozornit na to, že Instagram se letos po dlouhé době k použití hashtagů vyjádřil ve svém příspěvku na účtu pro tvůrce, @creators. Jeho rada přitom zní s hashtagy šeřit a jako ideální mu přijde přidat k příspěvkům 3 až 5 skutečně relevantních hashtagů. Dokonce přímo říká: „Nepoužívejte příliš mnoho hashtagů — přidat jich 10-20 vám s dodatečnou distribucí nepomůže.“

A proti tomu stojí analýza 18 milionů příspěvků od Later, která tvrdí, že vám vyšší počet hashtagů pomůže.


Zdroj: Later

Asi neexistuje lepší rada, než abyste vyzkoušeli na delším časovém úseku oba přístupy a pak porovnali, který vám přináší lepší výsledky. Zároveň si ale zapamatujte další tipy od Instagramu, který radí:

  • Nepoužívejte hashtagy, které nemají nic společného s vaším obsahem.

  • Nepoužívejte příliš generické hashtagy — vzhledem k jejich velkému množství spojených s jinými příspěvky bude pro lidi těžší vás objevit.


Další rady přímo od společnosti Later naleznete přímo na jejím blogu.

Štítky dokumentu: Instagram
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.