Konkurence pro Pinterest - Flipboard zavádí nákupní katalogy

13. 11. 2013 | Bednářová Daniela

Agregátor zpráv a online obsahu Flipboard začíná fušovat do e-commerce. Snaží se tak trochu přiblížit Pinterestu. Spouští nákupní kategorii, která umožňuje značkám prodávajícím své zboží v e-shopech z nich udělat prodejní katalogy. U každé položky je nezbytná informace o ceně a velké červené tlačítko “koupit”.

Ale tato funkce není omezena jen na online obchody. I běžný zákazník si může vyrobit vlastní katalog, stačí jen používat ve vyhledávačích tlačítko “flip it”, které se dá stejně snadno jako tlačítko Pin it přidat do nástrojové lišty.

Pro tuto akci má Flipboard nové partnery jako je eBay, Banana Republic, Fab, Birchbox a ModCloth. Ti přibyli ke stávajícím partnerům: Etsy a Levi’s.

Katalogy firem na Flipboardu vypadají spíše jako tištěné katalogy než klasické e-shopy. Vzhled byl poupraven, aby katalogy vypadaly čistější a minimalističtější, prostě jako upravené v solidním časopisu, než aby strašily jako přeplácaná webová stránka. Důraz je kladen zejména na obrázky produktů, ty se dají přibližovat i oddalovat.Kromě toho, si mohou firmy zvolit to, jak budou katalogy vypadat celkově. Jednotlivé produktové řady mohou mít vlastní mini katalogy a vedle produktů se mohou objevit i články se zajímavým obsahem. Při spuštění vytvořilo svůj katalog oblíbených věcí i několik celebrit. Například herečka Alyssa Milano.

Narozdíl od Pinterestu, na kterém mohou firmy vystavovat své produkty i s cenami jednoduše v podstatě metodou udělej si sám, u Flipboardu se musí firma, která chce udělat katalogů obrátit na společnost s žádostí. Tam na vzhledu katalogů pracují ručně, nemají šablony, do kterých by obsah jen nasypali. Ale pravděpodobně je časem vytvoří. Zatím Flipboard do konce roku očekává, že se připojí ještě další dva prodejci. V prvních čtvrtletí nadcházejícího roku by ale již chtěl mít Flipboard asi o 20 partnerů více.

A co na tento nápad Flipboard přivedlo? Byli to uživatelé i inzerenti. Ti začali sami od sebe tvořit “katalogy” se svými oblíbenými produkty jen za využití záložky dostupné na Flipboardu. Mezi společnostmi si pak Flipboard všimnul aktivit značky Levi’s, která odkazovala uživatele na speciálně vytvořený magazín.

Běžní uživatelé tedy mají tvorbu katalogů o něco snazší, navíc se tlačítko Flip it dočkalo i menších úprav, aby práce s ním byla ještě jednodušší. Tlačítko nově umožní stáhnout kromě obrázku i informace o produktové kategorii a ceně. Tam, kde to systém nezvládne automaticky, mohou uživatelé informace vlastnoručně dopsat.

Katalogy pro firmy nebudou zpoplatněny, jediný zisk Flipboardu poputuje z reklam poutajících na katalogy.

Podle spoluzakladatele Flipboardu Mika McCua je spousta prostoru pro to, aby se Flipboard a Pinterest sblížil. Mluví dokonce o vzájemném připínání a flipování obsahu.

 Zdroje: www.mashable.com, www.techcrunch.com

Štítky dokumentu: Pinterest

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?