LinkedIn přidává do své Ad Library přehled placených kampaní influencerů

18. 9. 2023 | Petr Michl
Posviťte si na konkurenci. Na LinkedIn můžete už nějakou chvíli prohlížet její běžnou reklamu. Nyní to půjde i s influencerskými kampaněmi označenými jako „Brand Partnership“.


Zdroj: LinkedIn Ad Library

Efekty unijní legislativy se začínají projevovat plošně. LinkedIn se přidává k dalším sociálním sítím podřizujícím se Zákonu o digitálních službách (Digital Services Act), a umožňuje všem přístup k přehledu kampaní tvůrců spojených se značkami.

LinkedIn je na vzestupu loni na něm narostl v meziročním srovnání počet obsahu od tvůrců o obdivuhodných 41 %. Ač i v českém prostředí zažívá LinkedIn nebývalý rozvoj nárůstu aktivních tvůrců, není v arzenálu značek tak moc častá poměrně drahá inzerce ani kampaně s influencery. To ale neznamená, že neexistují.

Už od loňského roku je dostupná Linkedin Ad Library, na které si můžete projít reklamy své konkurence. Na tomto odkazu najdete například přehled reklam na LinkedIn spuštěných v České republice za poslední rok. Je na něm patrné, že mimo B2B českých společností zvoucích na svoje online i offline akce je většina inzerce od velkých nadnárodních značek v anglickém jazyce. V detailu reklamy se pak často dozvíte, že má nastavený zásah po celé EU (například zde). Mimo inspirace tím, jak vypadají jednotlivé kreativy, to je svým způsobem i výzva. V Česku jsou reklamy v češtině na LinkedIn něco, co může zaujmout ve feedu už jen použitím našeho jazyka, což se vám na jiných sociálních platformách nestane.


Zdroj: LinkedIn Ad Library

Spolupráce značek s tvůrci na jednom místě

Aktuální novinkou je pak možnost prohledat příspěvky tvůrců, které nesou označení „Brand Partnership“ (v češtině „Partnerství se značkou“). To zahájilo globální roll out teprve před několika týdny a je dost možné, že tuto funkci na svých účtech ještě nemáte.


Zdroj: Linkedin Ad Library / Brand Partnerships
 

Při hledání příspěvků vytvořených v partnerství se značkou není bohužel zatím k dispozici hledání dle společnosti a lokality, jako tomu je u běžné inzerce. Při snaze nalézt takovéto české spolupráce jsem dokonce ani nebyli úspěšní.

Doufejme tak, že do možnosti vyhledávání přibude možnost pokročilého vyhledávání. Zkontrolovali jsme alternativní cestu. Když se podíváte přímo na LinkedIn stránku, můžete si vyfiltrovat příspěvky (Posts) a mezi jejich typy jsou i reklamy (Ads). Přehled „Brand Partnerships“ ale k dispozici není ani u značek, které je prokazatelně mají, jako Hootsuite níže.  


Zdroj: Linkediin/ Hootsuite

Jsme zvědaví, jak se v tomto ohledu LinkedIn promění. Když si projdete zahraniční spolupráce, najednou se vám otevře svět podobný Facebooku a Instagramu, kdy motivační stránky s publiky v rámci statisíců a milionů, servírují kancelářskému lidu třeba výrobky na narovnání shrbených zad nebo ortopedické vložky do bot.

Na druhou stranu partnerství média o super jachtách s výrobcem produktu na ochranu kotev se zdá najednou vyloženě na správném místě.

Označování značek na LinkedIn je obecně velmi rozšířené. Majitelé firem i jejich zaměstnanci se chlubí svými úspěchy, ale i vzájemnými partnerstvími s jinými firmami nebo klidně jen se setkáními na stejném veletrhu nebo konferenci. LinkedIn už snižuje dosah příspěvků, když je v nich označených tvůrců nebo stránek moc (více než 5). Možná se časem dočkáme i situace, že oznámené partnerství se značkou, bude vést ke snížení dosahu, jako se tomu děje často na Instagramu. Pokud ale chce LinkedIn používání označení  „Brand Partnership“ („Partnerství se značkou“) více etablovat, měl by s takovýmto krokem počkat.

Kam dál?

Zákon o digitálních službách úřaduje i u konkurence. Jaká placená partnerství má konkurence? Ta na Facebooku a Instagramu půjde nově snadno dohledat, a to podle influencerů i značek. 

Štítky dokumentu: LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: