Mají se zavedená sociální média bát? Počet stažení aplikace BeReal letos vzrostl o 350 %

18. 5. 2022 | Beáta Vaňková
Popularita nové sociální aplikace BeReal roste neuvěřitelnou rychlostí. V aplikaci jde namísto dokonalosti o skutečné, autentické a neupravené snímky. Má to ale jeden háček. Každý uživatel může zveřejnit příspěvek pouze jednou denně.

Ačkoliv je sociální aplikace BeReal v provozu teprve od roku 2020, stoupá v žebříčcích stahovanosti. Podle údajů společnosti data.ai se za 1. čtvrtletí roku 2022 umístila v počtu stahování v USA, Velké Británii a Francii na 4. místě, v těsném závěsu za Instagramem, Snapchatem a Pinterestem.

A co že to aplikace BeReal je? Jak už název napovídá, jedná se o sociální síť, ve které jde o skutečné, autentické a neupravené snímky. Má to ale jeden háček. Každý uživatel může zveřejnit příspěvek pouze jednou denně. Aplikace v průběhu dne zašle oznámení uživateli, že je čas „být opravdový” („be real“). Když uživatel aplikaci otevře, spustí se časovač na 2 minuty, které má pak na to, aby vyfotil co právě dělá. Při focení aplikace pořídí snímek z předního i zadního fotoaparátu, takže ostatní lidé uvidí nejen to jak vypadáte, ale i kde se nacházíte.

„BeReal je nejjednodušší aplikace pro sdílení fotografií, která umožňuje jednou denně sdílet s přáteli svůj skutečný život. Každý den v jinou dobu každý zachytí fotografii během 2 minut. Zachyťte a zveřejněte včas, abyste zjistili, co dělají vaši přátelé," vysvětluje společnost BeReal.

Tato aplikace má snadný postup. Nemusíte řešit jak vypadáte nebo upravovat fotku pomocí filtrů. Prostě se jen vyfotíte. Možná i díky jednoduchosti a právě toho, že je BeReal anti-tezí filtry a postprodukcí prorostlého Instagramu, roste její popularita. Počet stažení aplikace od začátku roku vzrostl o 350 %. K dnešnímu dni byla aplikace nainstalována 7,41 milionkrát. A přesto, že se bavíme prozatím o nízkých milionech, graf na obrázku níže naznačuje, že popularita poroste ještě mnohem více.

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • možnost soutěžit o zajímavé ceny;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: