Martinus spustil službu Knihovrátek. Začíná vykupovat přečtené knihy

21. 10. 2021 | Petr Michl
Knihkupectví Martinus.cz po roce testování zpřístupnilo pro všechny zákazníky možnost výkupu přečtených knih. Tato služba se jmenuje Knihovrátek a mimo jiného je jedinečná tím, že zákazníci získají peníze v podobě poukázky na další nákup a nemusíte čekat, než si jejich knihu koupí jiný zákazník.

 

Martinus.cz spustil 20. října 2021 na adrese www.martinus.cz/knihovratek službu Knihovrátek. Už název samotný napovídá její podstatu – umožňuje zákazníkům pohodlně nabídnout na odkoupení knihy, o které by mohli mít zájem jiní čtenáři a čtenářky. Služba nemá ambici konkurovat antikvariátům, zaměřuje se hlavně na novější tituly a svou úlohu hraje i stav, ve kterém se kniha nachází. Martinus.cz totiž (na rozdíl od obdobných zahraničních služeb) knižní titul přímo vykupuje a po potvrzení jeho přijetí posílá protihodnotu v podobě nákupní poukázky platné v knihkupectví Martinus.cz. Prodávající tak nemusí čekat, než si knihu koupí někdo další.

Brand manažer Martinusu, Michal Brat, k tomu uvádí:

,,Reagujeme na hlavní důvod, proč se někteří zákazníci zdráhají vybrat si nové příběhy. Z našich průzkumů vyplývá, že mnozí čtenáři a čtenářky zkrátka nemají další místo v knihovně a nevědí, jak by mohli využít přečtené i nepřečtené knihy, které si v ní shromáždili. Teď jim nabízíme řešení, najdeme pro jejich knihy nové zájemce. Ti budou mít možnost koupit si v Martinus.cz i knihy označené jako přečtené.“

I když na pozadí proces výkupu umožnila propracovaná umělá inteligence, návštěvníka na stránce Knihovrátku čekají jen tři jednoduché kroky. V prvním z nich zjistí, zda je o knihy, které se chystá nabídnout, zájem mezi zákazníky Martinus.cz. Největší šanci mají v tuto chvíli tituly v dobrém stavu vydané od roku 2005. V takovém případě systém nabídne zákazníkům výkupní sumu a mohou přejít k druhému kroku – zaslání knih do Martinusu, které probíhá přes Zásilkovnu a zákazník za něj nic neplatí. Třetím krokem je přijetí a kontrola stavu knih v centrále knihkupectví, po němž zaměstnanci Martinusu pošlou e-mailem zákazníkovi kód s nákupní poukázkou v hodnotě vykoupených knih.

První myšlenky o službě podobné Knihovrátku v Martinusu rostli už několik let. Ale až po dlouhém vývoji a testování nadešla chvíle představit výsledek všem zákazníkům. ,,Ještě nedávno by tento nápad zřejmě patřil do kategorie sci-fi,“ dodává na závěr Michal Brat. ,,Nyní i díky novým nápadům a technologiím budeme opět o něco lépe naplňovat náš hlavní cíl – spojovat lidi s knihami.“

Tip redakce:


Zdroj: Knihobot

Téma cirkulární ekonomiky v případě knih se skutečně nabízí. Síla slov neoslabuje, a tak i přečtený román může posloužit někomu jinému úplně stejně. Navíc jsou lidé zvyklí půjčovat si knihy mezi sebou i z knihovny. Těm, co mají touhu knihu vlastnit, slouží antikvariáty. V posledních několika letech se snaží o podobu digitalizovaného antikvariátu pro 21. století start-up Knihobot. Na jaře přišel s ambiciózním plánem poskytnout všem českým antikvariátům online tržiště. Uživatelé si v něm mohou nastavit „hlídacího psa” na knihu, kterou shánějí.

Štítky dokumentu: E-Commerce
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.