Mastercard upozorňuje na vymírající druhy zvířat způsobem, na který nezapomenete

7. 6. 2021 | Lucie Životská, Petr Michl
Kampaň společnosti Mastercard přirovnává čas, který zbývá ohroženým druhům k platnosti svých karet. I ohrožené druhy zvířat mají bohužel „svou expirační dobu”. Jak lze pomoci? Na to tato kampaň myslí především!

Mnoho ohrožených druhů může vyhynout, a to řádově v letech vypršení dárkové karty Mastercard. To je vlastně celé poselství této kampaně – jasné, krátké, ale silné. Takzvanou „expiračku” karet si jistě všichni velmi pečlivě hlídáme. Proč tedy takto nepřistupujeme také k ohroženým druhům zvířat? Ty již nebude tak jednoduché nahradit (jako samotnou kartu). Společnost Mastercard nahrazuje v kampani vytvořené agenturou McCann XBC expirační dobu karty datem jejího „vyhynutí”. Upozorňuje tak na narůstající problém ohrožených druhů zvířat. Přičemž expirační datum na kartách opravdu odpovídá odhadovanému vyhynutí na něm zobrazeného zvířete. Celá kampaň je postavena na programu, který těmto zvířatům pomáhá.

 

Program The Wildlife Impact Card slibuje obnovu až 40 milionů hektarů krajiny

Tato kampaň je kromě Mastercard zastřešena také organizací Conservation International. Společně propagují program The Wildlife Impact Card, kterýumožňuje jejich zákazníkům zasílat peněžní dary na ochranu přírody. Zaměřují se zde i na místa, která jsou domovem mnoha kriticky ohrožených zvířecích druhů. Protože právě ničení těchto míst představuje největší hrozbu pro divokou zvěř. Až 1 milion živočišných a rostlinných druhů je dnes tímto způsobem ohroženo. 

Program Wildlife Impact Card nabízí virtuální předplacené karty, které nyní mohou být přidány do jakékoliv mobilní peněženky. Karta samotná ve fyzické podobě bude uvedena na trh během letošní léta a bude vyrobena ze 100 % recyklovaného materiálu. Za každou zakoupenou kartu bude věnován 1 americký dolar právě Conservation International na ochranu ohrožených druhů a obnovu přírodních ploch. Conservation International má v hledáčku až 40 milionů hektarů krajiny a 4,5 milionů kilometrů čtverečních přímořských oblastí, které chce revitalizovat. Kampaň a program by měli na této obnově pracovat do roku 2030. 

Společnost Mastercard dává touto kampaní jasně najevo své ekologické smýšlení. Díky spojení s Conservation International, jednou z předních světových ochranářských organizací, chce apelovat také na své zákazníky a jejich touhu po udržitelnosti. Nabízí jim takto možnost pomoci a udělat změnu k lepšímu. 

 

Níže naleznete několik ohrožených druhů zvířat, které můžete na kartách Mastercard nalézt.  

Slon africký

Mastercard - kampaň - Slon africký

Tato vysoce inteligentní zvířata utrpěla za posledních 31 let o 86% úbytkem populace v důsledku pytláctví, konfliktů mezi lidmi a divokými zvířaty, odlesňování a fragmentace lesů v důsledku těžby dřeva, těžby nerostných surovin a hospodaření na lesní půdě.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Sdílejte tento článek:
Podobné články: