McDonald’s ve Švédsku opět zachraňuje včely. Tentokrát s pomocí billboardů

1. 10. 2019 | Petr Michl
McDonald’s touto iniciativou bodá do živého a snaží se řešit problém vymírajících včelstev. Unavené včely najdou odpočinek ve včelích hotelech na zádi jeho billboardů.


Zdroj: McDonald’s Sverige, Nord DDB

Úbytky včel jsou vážný problém. McDonald’s ve Švédsku se ho snaží řešit a nově k tomu můžou sloužit i jeho billboardy. Rozhodl se na ně postavit úly.

Billboardy u silnic je těžké vnímat jako něco extrémně užitečného. Bereme je spíše jako vizuální smog. Vybrané billboardy od McDonald’s ve Švédsku mají ovšem doslova vyšší poslání. V posledních letech není výjimkou, že kolonie včel v Evropě a Severní Americe zažívají úmrtnost dosahující až 50 %. Důsledkem nemusí být jen nedostatek medu, ale obecně nižší úrody u rostlin, které pro své rozmnožení potřebují opylení hmyzem.


Zdroj: McDonald’s Sverige, Nord DDB

K tomuto stavu přispívají i velké rozlehlé lány neposkytující příležitost pro vybudování včelího domova nebo jen místa, kde by si mohly včely odpočinout. Agentura Nord DDB ovšem přišla s další možností, jak pomoci McDonald’s rozšířit jeho již probíhající záchrannou iniciativu. Umístila ve spolupráci s billboardy vlastnící společností JCDecaux na vhodné venkovní reklamní plochy zabrané McDonald’s včelí hotely.

Některé restaurace se pak rozhodly nainstalovat včelí odpočívárny přímo u svých poboček. Na zeleném uvítácím panelu s logem je také velký nápis „Vždy otevřeno“ — obojí je provrtané otvory, které fungují jako vstup do domečků sloužících jako místo pro odpočinek a úkryt vyčerpaných včel.


Zdroj: McDonald’s Sverige, Nord DDB


Zdroj: McDonald’s Sverige, Nord DDB

Měnění fasád poboček McDonald’s z červené na zelenou je mnohdy vnímáno jako klamná snaha o to být vnímán jako environmentálně přátelská značka. Pro její zastoupení ve Švédsku to i díky těmto iniciativám není zdaleka taková faleš.

Tip redakce:

Zdroj: Nord DDB

Švédský McDonald’s se v oblasti ochrany včel už nějakou chvíli snaží. Některé z jeho restaurací mají včelí úly umístěné na střechách, jiné mění travnatý povrch kolem poboček za záhony s květy. Majstrštykem je pak postavení nejmenší pobočky McDonald’s na světě jako včelího úlu, který nese hrdý název McHive.

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.