Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend: Český startup SizeID vám chce pomoci vybrat tu správnou velikost oblečení online

24. 3. 2015 | Petr Michl

Součástí letošního Mercedes-Benz Prague Fashion Weekend byla ikonference #FashionTech 2015, která se odehrála 19. března v prostorách Wayra CEE. Jedním z přednášejících byl i Adam Bičiště, zakladatel startupu SizeID. Nakupovat oblečení online je zábava, ale to, že se ho pak vrací až 50 % značí, že obrázky nedokážou pokaždé realitu „látka na tělo" dokonale přiblížit. SizeID se snaží tento stav napravit. Služba pomáhající určit, jakou máte skutečně velikost u jednotlivých řetězců. Minulý týden navíc uvedla i mobilní aplikace pro Android a iOS.


Adam Bičiště na #FashionTech 2015. Zdroj: Facebook.com

SizeID jako rádce při výběru velikosti oblečení

Motivací pro vznik služby SizeID byl současný stav, kdy mnoho lidí odrazuje od nákupu oblečení online strach, že jim pak nebude ve skutečnosti sedět. Komplikované tabulky s mírami, které mají zákazníkům e-shopů pomoci vybrat tu správnou velikosti, často spíše děsí. Velká část zákazníků pro jistotu objedná velikostí několik, doma vybere tu správnou a nepadnoucí kusy pošle zpět prodejci. Ze zákona má totiž každý právo zboží nakoupené po internetu do 14 dnů bez udání důvodu vrátit.

SizeID proto přichází jako služba, již by měli uvítat zákazníci i e-shopy, pro které představují časté vratky zbytečné náklady a logistické komplikace.

Od listopadu minulého roku funguje SizeID ve webové verzi. V ní zadáte své míry a je vám porazeno, jaká velikost vám skutečně je - a to nyní u více než 150 módních značek. Mluvíme přitom pochopitelně o velikostech pánských i dámských a také o jednotlivých typech oblečení a případně i druzích (například slim, regular či comfort fit u košilí v Reserved).

Uživatel si může vytvořit vlastní profil, díky kterému stačí zadat své míry pouze jednou. Ten lze také sdílet mezi rodinou a přáteli. Nedochází však k předávání samotných měr, aplikace Vám jen prozradí, jakou velikost blízkému u konkrétní značky koupit. Značně se tak snižuje obava z nákupu nevhodného daru.

Mobilní aplikace mohou být pomocníkem při nákupech v kamenných obchodech

Přímo přes stránku SizeID si v tuto chvíli nemůžete objednat žádné zboží. Jde spíše o kontrolu toho, jestli si jinde na internetu vybíráte správně. Mobilní aplikace může fungovat samozřejmě úplně stejně. Ostatně móda se například z tabletů nakupuje velice často. S přízviskem mobilní ale přichází i využití mimo prostředí e-commerce. „Mobilní aplikace SizeID má význam zejména při nákupech v kamenných obchodech, kdy se snažíte koupit něco svým blízkým. Pokud máte nasdílený jejich SizeID profil, můžete vybírat bez zbytečných obav, že vezmete nesedící velikost," vysvětlil Adam Bičiště.



I na mobilních zařízeních je díky použití sliderů poměrně jednoduché nastavit jednotlivé míry. S již uloženými profily lze navíc aplikaci využívat i v offline režimu.

Mobilní aplikaci si můžete stáhnout na Google Play i na iTunes.

Cíle startupu? Přimět módní řetězce k integraci SizeID na jejich e-commerce stránky

Služba je pro koncové zákazníky pochopitelně zdarma. Jak ji chce tedy startup monetizovat? Adam Bičiště poukazuje logicky na druhou stranu barikády: Byznys plán projektu stojí na přesvědčení módních řetězců, aby integrovaly SizeID na své e-shopy," a dodává: „Nechceme fungovat na základě provizí z prodeje, ale na pravidelných poplatcích od subjektů, které SizeID integrují. Jsme službou, která dodává e-commerce stránkám další úroveň servisu. Snižujeme bariéru strachu z nákupu oblečení online. Navíc se tímto nabízí i příležitost k větší personalizaci direct marketingu, kdy například newsletter bude nabízet konkrétnímu zákazníkovi poslední kusy oblečení ve slevě, které mu najisto sedí."


Startup zatím nemá video, které by stručně vysvětlovalo podstatu služby. To je prý zatím pouze v plánu. Rychlého vysvětlení se ale ujaly některé vlogerky. Ve videu petralovelyhair si můžete rychlý přehled služby prohlédnout zhruba od času 1:20 do 3:15.


V tuto chvíli ovšem startup v této fázi ještě není. Snaží se nabrat co největší počet uživatelů. Nyní jich je už přes 6 tisíc, většina jich je přitom z České republiky. To ovšem neznamená, že by nemělo SizeID globální ambice. Rozhodlo se ale jít krok za krokem. „Globální ambice určitě máme. V tuto chvíli ale chceme vybudovat aktivní uživatelskou základnu v České republice. Velké módní řetězce jsou nadnárodní. Pokud se jim osvědčí spolupráce s námi v Česku, věříme, že to usnadní přístup i k jejich e-commerce projektům na dalších trzích," vysvětluje Adam Bičiště.

Celkový pocit toho, že vám oblečení sedí, není jen o velikosti, ale také o střihu či o kvalitě materiálu, proto ani SizeID nesníží vratky módy zakoupené online na nulu. Pokud se dnes ovšem pohybují na úrovni 50 %, znamená snížení o každých 10 procentních bodů velkou úsporu pro obchody s módou a zároveň také podstatné zmenšení komplikací zákazníků. I proto má tento startup smysl a přes existenci konkurence, která poskytuje službu se stejným cílem, je dost možné, že bude nakonec úspěšný.

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: