Microsoft vs. Apple. Která vánoční reklama vás více dojme?

2. 12. 2019 | Kristýna Vozková
Technologické společnosti letos vsadily ve vánočních reklamách na spojení dětí a nových technologií. Microsoft pobavil překladem do sobího jazyka, Apple dojal nečekaným vánočním dárkem.

Rozzářené dětské oči u vánočního stromečku jsou každoročním reklamním klišé, které s blížícími se svátky málokoho překvapí nebo dojme. To se ale rozhodně nedá říct o nových kampaních společností Apple a Microsoft. Dva technologičtí giganti letos vsadili na propojení dětského světa a chytrých technologií a výsledek rozhodně stojí za to. Zatímco reklama Microsoftu vykouzlí úsměv na tváři i tomu nejzarytějšímu odpůrci Vánoc, Apple zahrál divákům na o něco dojemnější notu. Takže Apple nebo Microsoft? Volbu necháme na vás. 

Šťastné a sobí vám přeje Microsoft

Také jste jako malí chtěli rozumět řeči zvířat? Tak to ve vás Microsoft svým spotem Holiday Magic: Lucy & the Reindeer probudí vaše vnitřní dítě. Reklama představuje cloudovou službu Microsoft Translator, která dokáže v reálném čase překládat desítky jazyků. V úvodu videa vidíme malou Lucy, která sleduje maminku při konferenčním rozhovoru s japonskými kolegy na tabletu. Tatínek jí vysvětluje, jak nová služba Microsoftu funguje. Kolegové mluví japonsky, ale ona je slyší v angličtině. Když pak Lucy na zahradě spatří dva soby, neváhá, bere tablet a jde sama vyzkoušet, co všechno překladač dokáže. 

Když zjistí, že zázračný tablet mluví i sobí řečí, zavalí je hromadou úsměvných otázek typu: „Co dělá Santa v létě?“ nebo „Dostáváte taky dárky?” a „Je Santa dobrý kuchař?“ Pokud myslíte, že víc roztomilosti už reklama nesnese, dorazí vás slogan: „Veselé svátky ve více než 60 jazycích. Sobí není jedním z nich. Zatím." 

A kdo ví, možná se i té sobštiny jednou přece jen dočkáme. Pokud ne od Microsoftu, tak třeba od jeho konkurentů Amazonu a Googlu. Ale i kdyby ne, za tak kouzelnou reklamu bychom jim to odpustili, nebo ne? Reklamu pro Microsoft vytvořila agentura McCann

iPod, který zachránil rodinné Vánoce

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.