Microsoft vs. Apple. Která vánoční reklama vás více dojme?

2. 12. 2019 | Kristýna Vozková
Technologické společnosti letos vsadily ve vánočních reklamách na spojení dětí a nových technologií. Microsoft pobavil překladem do sobího jazyka, Apple dojal nečekaným vánočním dárkem.

Rozzářené dětské oči u vánočního stromečku jsou každoročním reklamním klišé, které s blížícími se svátky málokoho překvapí nebo dojme. To se ale rozhodně nedá říct o nových kampaních společností Apple a Microsoft. Dva technologičtí giganti letos vsadili na propojení dětského světa a chytrých technologií a výsledek rozhodně stojí za to. Zatímco reklama Microsoftu vykouzlí úsměv na tváři i tomu nejzarytějšímu odpůrci Vánoc, Apple zahrál divákům na o něco dojemnější notu. Takže Apple nebo Microsoft? Volbu necháme na vás. 

Šťastné a sobí vám přeje Microsoft

Také jste jako malí chtěli rozumět řeči zvířat? Tak to ve vás Microsoft svým spotem Holiday Magic: Lucy & the Reindeer probudí vaše vnitřní dítě. Reklama představuje cloudovou službu Microsoft Translator, která dokáže v reálném čase překládat desítky jazyků. V úvodu videa vidíme malou Lucy, která sleduje maminku při konferenčním rozhovoru s japonskými kolegy na tabletu. Tatínek jí vysvětluje, jak nová služba Microsoftu funguje. Kolegové mluví japonsky, ale ona je slyší v angličtině. Když pak Lucy na zahradě spatří dva soby, neváhá, bere tablet a jde sama vyzkoušet, co všechno překladač dokáže. 

Když zjistí, že zázračný tablet mluví i sobí řečí, zavalí je hromadou úsměvných otázek typu: „Co dělá Santa v létě?“ nebo „Dostáváte taky dárky?” a „Je Santa dobrý kuchař?“ Pokud myslíte, že víc roztomilosti už reklama nesnese, dorazí vás slogan: „Veselé svátky ve více než 60 jazycích. Sobí není jedním z nich. Zatím." 

A kdo ví, možná se i té sobštiny jednou přece jen dočkáme. Pokud ne od Microsoftu, tak třeba od jeho konkurentů Amazonu a Googlu. Ale i kdyby ne, za tak kouzelnou reklamu bychom jim to odpustili, nebo ne? Reklamu pro Microsoft vytvořila agentura McCann

iPod, který zachránil rodinné Vánoce

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.