Milovníci akčních filmů a zbraní byli nalákání do kina na záběry skutečných zastřelení. Poměrně rychle svou vášeň přehodnotili

10. 5. 2016 | Petr Michl

Láska Američanů ke zbraním je známá. Proto nebylo pro neziskovou organizaci States United to Prevent Gun Violence nic těžkého sehnat několik desítek milovníků akčních filmů, kteří v kinematografii vyhledávají přestřelky, ohlušující výstřely a létající krev. Těm slíbili v kině v centru New Yorku promítání nového holywoodského blockbusteru, který to všechno měl nabízet. Ostatně jeho název byl Gun Crazy.

Po přebrání kýblu s popcornem, naplnění kelímků colou a usazení se do pohodlných sedaček na ně čekal zážitek, který naplnil vše slíbené, ale pravděpodobně v o dost více zneklidňující formě. Podívejte se na to ve videu níže.

Obrazy, kterým byli vystaveni, byly reálné. Jednalo se o záběry vražd při loupežných přepadeních zachycené na bezpečnostní kamery, ale i o sebevraždy, neúmyslné zastřelení či výsledky eskalovaného domácího násilí. Šokování diváci se stali po zhlédnutí snímku náhle odpůrci zbraní a násilí, ke kterému mohou přispět. Minimálně tedy před kamerami, které natáčely jejich bezprostřední reakce.

V roce 2015 se počet masových přestřelek téměř rovnal počtu dnů v kalendáři. Naším cílem s #GunCrazy je ukázat, že potřebujeme znovuobnovení citlivosti společnosti k hrozivým důsledkům násilí páchaného se zbraněmi. Povzbuzujeme lidi k tomu, aby se na toto vzdělávací PSA zachycující přímé reakce na skutečné záběry podívali a sdíleli ho dál. Pomožte nám rozšířit toto téma a znovuobnovit dialog o naší národní krizi," uvádí v tiskové zprávě výkonná ředitelka of States United to Prevent Gun Violence, Julia Wymanová.

Není to poprvé, co tato organizace ve spolupráci s reklamní agenturou Grey New York realizovala ke zviditelnění tohoto tématu kamerami zaznamenaný sociální experitement. Skutečně velký zásah se jí povedl loni, když otevřela v centru New Yorku obchod se zbraněmi lákající zájemce o jejich první zbraň.

Prodavač dokázal u zákazníky vyhlídnutých zbraní vyprávět skutečné příběhy jejich použití, včetně náhodných výstřelů z rukou dětí. Reakce na tyto příběhy ze života zachycené skrytou kamerou si prohlédněte v článku Sociální experiment: Každá zbraň má svoji historii. Neopakujme ji.

Zdroje: Fast Company, States United to Prevent Gun Violence

Štítky dokumentu: Formy PR
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.