Módní značky a ekologie - jedny sbírají staré oblečení, jiné bojují s Greenpeace

10. 12. 2012 | Bednářová Daniela
Prodejci oblečení si uvědomují, že při výrobě módních kousků vznikají kromě trendy oblečků i nebezpečné a škodlivé látky. Někdy na to dokonce přijdou dříve, než je na to nějaká zelená organizace upozorní.

Prodejci oblečení si uvědomují, že při výrobě moderních a módních kousků vznikají kromě trendy oblečků i nebezpečné a škodlivé látky. Někdy na to dokonce přijdou dříve, než je na to nějaká zelená organizace upozorní.

A protože je ochrana planety, životního prostředí a udržitelného rozvoje důležitá a ke všemu i schopná vylepšit mediální obraz značky, obejvují se inciativy, které se snaží alespoň částečně negativní dopady oděvního průmyslu vyvažovat. Mezi oblíbené aktivity patří sběr starého oblečení, které je pak znovu zpracováno. Tuto větev oděvního průmyslu vedou obchody Marks & Spencer a H&M.

 

H&M plánuje v nadcházejícím roce ve spolupráci se společností I:CO sbírat staré oblečení ve všech 48 zemích, kde má své obchody. Motivací pro nošení starých kousků k opětovnému zpracování jsou kupony na slevu v obchodě H&M. Dochází tak k propojení příjemného s užitečným. O Shwoppingu společnosti Marks & Spencer jsme vám již říkali.

Pro výrobce oblečení je to rozumná cesta, obzvlášť když na ty méně aktivní má posvíceno organizace Greenpeace. Nejdřív se terčem negativní kampaně stala značka Zara, nyní se do jejího hledáčku dostal největší výrobce džín - společnost Levi’s.
Lidé z Greenpeace využili mezinárodní kampaň společnosti Levi’s “Go Forth” a v podobném vizuálním a jazykovém stylu provedli protiútok. Vyzývají k detoxu, konkrétně k ukončení spolupráce s dodavateli pracujícími s nebezpečnými chemikáliemi.


Členové organizace upozornili svou činností a také plakátem například na dodavatele z Mexika, kteří znečišťují řeky v okolí továrny. Díky Greenpeace ožily také figuríny, které v protestní akci shodily oblečení a opustily obchody. Podobnou akci provedli členové organizace už proti společnosti Zara.

 

Levi’s se snaží argumentovat tím, že je členem několika programů. Greenpeace sice oceňuje snahu džínové společnosti - například na snížení spotřeby vody Water‹Less jeans, ale ví, že by jako největší firma na trhu měla jít ostatním příkladem a snažit se mnohem více. Až akce Greenpeace džínového giganta vyprovokavaly k vytvoření akčního plánu vedoucího k nulovému vypouštění nebezpečných látek do roku 2020 v rámci společného projektu řady firem Joint Roadmap toward Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC).

Zdroj: www.brandchannel.com

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: