Motocykly Harley-Davidson zavítaly do Prahy ve snaze uniknout smutné realitě online světa

12. 2. 2020 | Milada Zemanová
Lajkuj, zkontroluj počet fanoušků, zůstaň v posteli, nechoď ven… Máte pocit, že vám někdy hlas online světa našeptává právě taková slova? Nenechte se jím omezovat a užívejte si života naplno. To je poselství nového globálního spotu Harley-Davidson od Droga5 natočeného v Praze.

Můžou být motorky Harley-Davidson rychlejší než internet? A můžou nabídnout záchranu před digitálními nástrahami všedního dne? Právě tyto otázky zodpovídá nový reklamní spot kultovní značky.

Spot nese název Breathe (Dýchej, pozn. redakce) a vydáváme se s ním do ulic Prahy. Z pohledu řidiče vidíme šedivé město zahalené v mlze. Umělý hlas nám přitom dává pokyny: Zůstaň v posteli. Zkontroluj počet fanoušků. Objednej si jídlo. Scrolluj. Pošli květiny přes online službu. Dávej lajky. Nemysli. Nežij ….

Postupně cítíte, jak atmosféra začíná houstnout, a jak se vás robotický hlas snaží přesvědčit, abyste zůstali v online světě a přestali cítit a žít doopravdy. Jak může taková situace dopadnout? Na to se již podívejte sami ve videu níže.

Ve chvíli, kdy se jezdci snaží dostat z města, hlas v pozadí začíná panikařit. Jeho povely se mění v příkazy nechoď ven, nenechávej tu telefon, nepoužívej svou mysl, nezapojuj své srdce … Jakmile se však naše skupina ocitne na volném prostranství, šeď města mizí a kolem nich je slunečný den a oni se nachází na stezce uprostřed polí. Robotický hlas se stává klidným a celou situaci uzavírá slovy: „Dýchej… jeď”.

Jednou ze zajímavosti tohoto spotu je, že se natáčel v Praze a jejím okolí. Jeho autoři z agentury Droga5 se nechali inspirovat experimentálním snímkem C'était un rendez vous z roku 1976, jehož autorem je Claude Lelouch. Ten zachycuje rychlou jízdu v ulicích Paříže.

Druhý aktuální spot, který se natáčel v Los Angeles, nese název Magic Hour (Kouzelná hodina, pozn. redakce). Tentokrát je však vyprávěn z pohledu řidiče, který popisuje, jaké pocity mu jízda na motorce přináší.

Podívejte se na něj ve videu níže. 

Toto není paywall.

Registrujte se zcela zdarma a získáte:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • každotýdenní newsletter s přehledem toho nejlepšího;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.