Nakupování podle recenzí vyžaduje i dávku specifikace

12. 3. 2013 | Bednářová Daniela
O nákupech se můžete radit na Facebooku, v hospodě, doma, ale i s cizími lidmi přes užitečnou aplikaci.

Nedá se úplně mluvit o nedostatku recenzí produktů na internetu, ale každý, kdo už si podle cizích hodnocení snažil něco pořídit, ví, že to není zrovna procházka růžovým sadem. Chvíli totiž trvá probrat se velkým množstvím neužitečných recenzí a najít tu, která je opravdu schopná pomoct. A když už si myslíte, že jste ji objevili, najdete hned pod ní další, která ji popírá.
Podle Toma Leunga je k poskytnutí hodnotné rady o nákupu potřeba znát řadu dalších informací. Proto se s svými kolegy přišel s aplikací Yabbly.




Tato aplikace (zatím dostupná jen pro majitele iPhonů) vyzývá uživatele aby konkrétně popsali svoji situaci zahrnující požadavky i obavy ohledně produktu . Na základě vyplněných informací dává Yabbly dohormady lidi, kteří si produkt už koupili, nebo mají podobné zájmy. Aplikace pro ně pak vytvoří speciální vlákno komunikace, kde mohou probírat různá pro a proti.

Konkrétní dotazy jsou podle tvůrců Yabbly lepší než ty obecné. Místo dotazu: “Jaký vysavač je nejlepší?” přináší užitečnější odpovědi dotaz v podobě: “Jaký je nejlepší vysavač pro majitele psa ve velkém obytném domě se spoustou schodů?"




Aby ale uživatelé měli chuť radit ostatním, je třeba je motivovat. Proto Yabbly přináší systém odměn v podobě “Karma systému”. Ten upozorňuje uživatele na možnost poradit někomu, kdo jim například v minulosti pomohl také. Lidé si tak radí mezi sebou. K přístupu do Yabbly je ale třeba pozvání, tvůrci aplikace se tak snaží vytvořit kvalitní základnu prvotních uživatelů.

Jak to s nákupem produktů funguje, ví firma poměrně hodně. Všichni její zakládající členové se před začátkem startupu věnovali prodeji. Tom Leung pracoval jako produktový manažer pro Google, jeho spolupracovník Ian Shafer byl zase inženýrem v Amazonu a hlavní designér projektu Steven Neuman pracoval na nákupních aplikacích pro druhého největšího amerického diskontního prodejce Target.




Aplikace vypadá nadějně, i proto se dostala mezi startupové finalisty právě probíhajícího festivalu technologií, hudby a filmu South by Southwest SXSW.

Zdroje: www.mashable.com, www.fastcompany.com

Štítky dokumentu: E-Commerce Mobilní aplikace
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.