Návod: Jak si můžete nastavit na Facebooku soukromí a preference reklam

14. 1. 2020 | Petr Michl

Facebook po dlouhé době upravuje svou sekci Prohlídka soukromí (Privacy Checkup). Jde o nástroj pro snazší a přehlednější nastavení soukromí uživatelského účtu zahrnující správu toho, kdo může vidět, co sdílíte, ale také toho, jak může Facebook nakládat s vašimi informacemi. V tomto článku si nastavení návodně projdeme a nakonec se podíváme i na to, co vše lze nastavit v preferencích reklam. 

Jak se k Prohlídce soukromí dostat?

  1. Klikněte na otazník vpravo na horní liště.
  2. Vyberte možnost Prohlídka soukromí (Privacy Checkup).
  3. Poté se objeví rozcestník.

 

Ten má 4 rozšířené funkce, které můžete vidět na obrázku níže.

 

Kdo může vidět, co sdílíte (Who Can See What You Share)

V této sekci jde primárně o nastavení viditelnosti údajů, jako jsou telefonní číslo, e-mail, narozeniny, zaměstnání, vzdělání, seznam přátel nebo stránky a seznamy, které sledujete.

Můžete také revidovat lidi, které jste zablokovali, a třeba si to u někoho rozmyslet. Mimochodem raději přidáváme malou výstrahu. Když někoho zablokujete, tak s ním rozvážete přátelství na Facebooku. Odblokování v tomto nastavení to nezvrátí. Pro smíření tak bude nutné znovu požádat o přátelství.

Jak zabezpečit váš účet (How to Keep Your Account Secure)

Tato sekce je o přihlašovacích údajích a například také o nastavení upozornění na podezřelé přihlášení z jiných zařízení a IP adres.

Péče se ale pochopitelně věnuje i nastavení silného hesla a tipům, jak na to.

 

Jak vás lidé na Facebooku můžou najít (How People Can Find You on Facebook)

Jednoduchý přístup ke všem žádostem o přátelství nepřináší tak unikátní hodnotu.

Z bezpečnostního hlediska jí je u této sekce jistě možnost nastavení toho, jestli je váš účet dohledatelný podle e-mailu a telefonního čísla.

 

Nastavení týkající se vašich údajů na Facebooku (Your Data Settings on Facebook)

V této sekci máte přehled webů a aplikací třetích stran, ke kterým se přihlašujete skrze Facebook login.

Jejich správa je poněkud černobílá: můžete je ponechat, nebo jedním kliknutím zrušit.

 

Co v Prohlídce soukromí nenajdete

Prohlídka soukromí se na Facebooku objevila poprvé v roce 2014. Ve vzájemném srovnání se aktuální verze podstatně rozrostla. V principu jde ovšem stále o nastavení toho, co o vás mohou vidět další uživatelé, ne už tak toho, jaká data o vás může sbírat Facebook. Kontrola ochrany soukromí Googlu je v tomto ohledu o poznání přístupnější.

Neznamená to ale, že se k podobnému nastavení na Facebooku nedostanete. Dále si ukážeme nastavení reklam: třeba, jak se zbavit remarketingu nebo zjistit, zdali jste v nějaké „custom audience“ pro cílení reklam.

Nastavte si předvolby reklamy

Po kliknutí na symbol otazníku na liště se dostanete k „Přehledu soukromí“, v jehož rámci pak zaklikněte volbu „Předvolby reklamy“.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook Reklamy na Facebooku
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.