Nejen snížená kvalita videa na Netflixu a YouTube. Národní home office zatěžuje internetové připojení

25. 3. 2020 | Milada Zemanová
Streamovací služby redukují svůj datový průtok, aby zvládly nápor uživatelů, kterým aktuálně čelí. Dochází k poklesu až o 25 %, který bude trvat v rámci Evropy minimálně měsíc.

Současná koronavirová situace znamená, že mnoho lidí nechodí fyzicky do práce, ale pracují ze svých domovů. Nemohou trávit čas svými koníčky, setkávat se s přáteli a známými venku, či se procházet, a proto se mnoho lidí uchyluje k internetu. Využívají ho například pro komunikaci se svým okolím, a také třeba ke sledování filmů či seriálů. Nemluvě o školní docházce, která se také přesunula online. Datové toky se tak navyšují a internetové připojení dostává zabrat.

Internetové prostředí ovšem není na nápor desítek milionů lidí, kteří jsou nyní v Evropě doma, připravené. Jen v České republice se den po zavedení omezené karantény zvýšil online provoz o čtvrtinu. „V porovnání s minulým týdnem jsme tento týden zaznamenali zvýšení internetového provozu, a to o 25 procent. Nárůst přenesených internetových dat může souviset s nařízenými home office a pochopitelně také se zrušenou školní výukou. Ke skokovým nárůstům potom v tomto týdnu docházelo vždy, když média vysílala oznámení výsledků jednání Bezpečnostní rady státu nebo vlády,“ uvedl 13. března Adam Golecký, ředitel sdružení NIX.CZ.

Dochází tak ke zpomalení internetového připojení a řada platforem snižuje kvalitu rozlišení, ve kterém nabízí svůj obsah. Cílem je vydržet zvýšenou návštěvnost.

Evropská komise a její komisař pro vnitřní trh, Thierry Breton, apelovali na provozovatele služeb streamovaného videa, aby ulevili ze své zátěže internetových linek v Evropě. Vyzvali ke snížení kvality videa z HD na SD tam. A na jejich výzvu zareagovala řada platforem.

 

Videa v nižší kvalitě

Videa tvoří 60 % přenášeného internetového obsahu , a tak je logické, že se nová omezení týkají právě jich. Mezi služby, které mají na trhu streamovaného videa největší podíl, patří Netflix (jeho podíl činí přes 12 %) a YouTube (s podílem přes 8 %.)

Zdroj: Variety

A právě tyto platformy patří mezi ty, které snížily kvalitu rozlišení svého obsahu. Dále se k nim přidaly například Amazon Prime a Disney+.

Netflix zmíněnému požadavku Evropské komise vyhověl tím, že v Evropě dočasně (přibližně na 30 dnů) snížil datový tok videí. Konkrétně došlo k poklesu o 25 %.

Toto není paywall.

Je skvělé, že odebíráte náš newsletter s přehledem toho nejlepšího z Marketing Journalu. Děkujeme za to! Aktualizací svého účtu provedete registraci do prémiového členství, s nímž můžete nadále číst bez omezení všechny články na našem webu.

Nic vás to nebude stát a jsou s tím spojené jen samé výhody.

S prémiovým členstvím získáte zdarma:

  • přístup k tomuto článku;
  • přístup k veškerému prémiovému obsahu;
  • a navíc zajímavé slevy na marketingové workshopy.

Vyplňte registrační formulář níže a budeme vědět o tom, pro koho píšeme a co vás nejvíc zajímá.


Napište prosím e-mailovou adresu, na kterou vám již chodí newsletter Marketing Journalu. Pomůžete nám tak váš účet spárovat.


Na Marketing Journalu vás zajímají témata:


Jak byste definovali hlavní náplň vaší práce?


Kolik let jste v oboru?


Pracujete primárně jako:   



Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?



Štítky dokumentu: Facebook YouTube
Sdílejte tento článek:
Podobné články: