Nejlepší reklamy Super Bowlu 2019

4. 2. 2019 | Petr Michl
30 vteřin reklamního času během Super Bowlu stálo letos 5,3 milionů dolarů a inzerenti se rozhodně nebáli investovat ani do produkce spotů. Podívejte se na náš přehled nejlepších reklam. Překvapivě u nás nevyhrávají ty pompézní s hromadou CGI efektů, ale ty pomalé a skvěle napsané.

Vyvrcholení sezony americké NFL je za námi, vítězi jsou New England Patriots a jejich quarterback Tom Brady se stal s 6 tituly historicky nejúspěšnějším hráčem historie soutěže. Z našeho pohledu ale o zápas Patriots s Los Angeles Rams tak úplně nešlo. Super Bowl je pro nás především soubojem těch nejlepších reklam, které se vysílaly během samotného zápasu. Podívejte se na náš výběr toho, co se nejvíce povedlo.

 

Bud Light x Game of Thrones — Joust

V loňském ročníku zahájil Bud Light své středověké reklamy, u nichž jste si hodně užili hlášky „Dilli, Dilli". Obě ingredience jsou zachovány i v letošním hlavním spotu, který je zároveň také propagací nové série seriálu Hra o trůny. V rytířském klání nevystupuje Bud Knight, ale Bud Light, kterému se nedaří. Nakonec je ale vše stejně jedno, protože celou slavnost přijde zapálit drak. Když už stojí 30 vteřin vysílacího času přes 5 milionů dolarů, proč si neříct o pořádný rozpočet i na samotný spot, že?  

 

Expensify — Expensify This

Udělat sexy reklamu pro nástroj na správu nákladů se zdá jako obtížný úkol. Se zapojením rappera 2 Chainz se to ale povedlo. Na natáčení jeho blýštivého videoklipu přišel účetní z finančního oddělení nahrávací společnosti s tím, že chce od všeho použitého na scéně účtenky. Chápete správně, vše už bylo pořešené díky aplikaci Expensify.

 

Amazon Alexa — Not Everything Makes the Cut

V posledních letech nesmí na Super Bowlu chybět ani tzv. smart voice assistants. Amazon na reklamě na Alexu rozhodně nešetřil. S pomocí oscarových herců Forresta Whitekera či Harrisona Forda prozrazuje případy, kdy se aplikace hlasového ovládání Alexy nevyplatila. Nás nejvíc baví ta v obojku psa se schopností dekódovat jeho štěkání jako závaznou objednávku.

 

Pringles — Sad Device

A bezejmenná hlasová asistentka se dostala dokonce do reklamy na chipsy. Kolik můžete vyzkoušet trojkombinací příchutí Pringles? Přesně 318 tisíc. Hlasová asistentka je ale nikdy neochutná, protože... Víte co, poslechněte si okénko robotické existenciální poezie sami.

 

Michelob ULTRA Pure Gold — The Pure Experience

Nejvíce sensuální reklamou na pivo provází modelka Zoe Kravitz (dcera zpěváka Lennyho Kravitze, pozn. red.). V šeptavém duchu ASMR nabízí organické a nízkokalorické pivo Michelob Ultra Pure Gold. Baví nás především kontrast s většinou ostatních reklam pro Super Bowl. Nasaďte si sluchátka a pojďme spolu něco zažít.

 

Ram Trucks — Roll Rams Roll a Cowboys Talking

Značka pick-upů Ram, respektive za ní stojící společnost FCA, během Suber Bowlu odvysílala několik reklam. Ta první těží ze zvířete v jejím logu, berana (v angličtině „ram", pozn. red.). Na Super Bowl odehrávající se v Atlantě se totiž probojovali Los Angeles Rams. Ve spotu na toto město vyráží neuvěřitelné množství beranů.

Právě jste viděli typickou reklamu pro Super Bowl, je jasně americká, ve zběsilém tempu a v ní použité CGI triky musely stát hromadu peněz. V celém zástupu reklam během zápasu to je ale právě kvůli tomu průměr a my vám ho ukazujeme hlavně pro kontrast s dalším spotem pro Ram. V něm rozmlouvají dva kovbojové o reklamách během Super Bowlu a o tom, že byly často lepší než celý zápas. Vzpomenou si dokonce na řadu z nich. Jen mají problémy vybavit si, na co „Monkey Donkey Baby thing" (ve skutečnosti Monkey Puppy Baby pozn. red.) a další vlastně byly. „Zblázní se a utratí všechny peníze za reklamu pro zápas. Musíš ukázat to, co prodáváš," říká moudrý kovboj předtím než usedne do svého mohutného Ramu schopného odtáhnout mnohatunový karavan. Jak je vidět, můžete ukázat produkt i elegantně a bez pořvávání. Za nás jde o skvělý meta kousek a možná nejlepší spot Super Bowlu. 

 

Budweiser — Wind Never Felt Better

Budweiser tradičně ve svých reklamách míchá příběhy zvířat a představu Ameriky jako země farem a lidí žijících v sepětí s přírodou. V jejím novém záseku je roztomilý pes a dostavník, na kterém se veze, může mít klidně 150 let. Nostalgii přidává i píseň od Boba Dylana Blowin' in the Wind v pozadí a o větru je to nakonec celé. Výše jsme odkazovali na reklamu na Ram, v níž si chlapi vzpomenou na skvělou reklamu se štěnětem, ale už ne na to, co propagovala (šlo samozřejmě o spot Budweiseru, najdete ho zde). Doufejme tedy, že se v tomto případě podaří značce piva s pomocí kontrastu starého a nového její záměr: otisknout lidem do hlav, že Budweiser se vyrábí i s pomocí větrné energie.

 

Bubly – Bublé vs. Bubly

Spoty na Super Bowlu jsou tradičně obsazovány celebritami. Reklama na nápoj Bubly letos předvedla jednu z nejpovedenějších ukázek, jak takové hvězdné cameo využít. Kanadský zpěvák Michael Bublé se jen nezjeví, on a výslovnost jeho jména je integrální součástí spotu. Je to vtipné, chytré, zapamatovatelné a třeba si lidé v obchodech začnou o perlivou vodu Bubly říkat tím správným způsobem.

 

Porno nevyslovíš



Jestli měl letošní Super Bowl nějakého společného jmenovatele, byla to opatrnost. Nikdo nechtěl někoho urazit či rozpoutat vlnu konverzací jako naposledy Gillette svým brojením proti toxickému mužství. Výsledkem je to, že naše nejoblíbenější reklama pro Super Bowl společnosti prodávající mražené jídlo se nemohla vysílat v původní verzi, kde bylo vysloveno slovo food porn, respektive to druhé z nich, které bylo jistě pro většina diváků amerického fotbalu novinkou. Pokud takovou pruderností netrpíte, podívejte se na spot DEVOUR Food Porn v plné palbě. Již jsme ho pro vás před dvěma týdny pokryli jako reklamu týdne.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: