Nespresso recykluje. Z použitých kapslí vznikne kultovní nůž Rybička

16. 10. 2018 | Petr Michl
Značka kávy Nespresso a česká nožířská společnost Mikov, s.r.o. zahájily spolupráci a přicházejí s limitovanou edicí ikonického kapesního nože Rybička, vyrobeného z recyklovaných hliníkových kapslí Nespresso.

Někteří lidé kávě v kapslích vyčítají to očividné: dávka na jednu kávu s sebou nese znatelné množství odpadu. Značka Nespresso, která přišla na trh s aluminiovými kasplemi jako první, se už 4 roky snaží zlepšit svou environmentální karmu. Tentokrát k tomu přizvala výrobce nožů, společnost Mikov. S ní přináší na trh produkt s ekologickým přesahem, limitovanou edici kapesního nože Rybička, jehož střenky jsou vyrobeny z použitých hliníkových kapslí Nespresso.

Na designu této rybičky se podílela skupina Olgoj Chorchoj. Design podtrhuje vlastnosti použitého materiálu a silueta nože jasně prozrazuje, podle jaké předlohy je nůž navržen. Na střenky u jednoho nože je použito 35 kapslí. Nespresso si přitom zakládá na tom, že se snaží mít environmentálně zodpovědný přístup i mimo své limitované série.

Ne ze všech vrácených kapslí vznikne kapesní nůž Rybička. Ale všechny vrácené kapsle Nespresso jsou recyklovány, aby z nich mohlo vzniknout něco nového,” vysvětluje Andrea Petrová, marketingová manažerka Nespresso s tím, že hliník je 100% recyklovatelný. Je však důležité použité kapsle získat od zákazníků zpět k recyklaci. K tomu Petrová dodává:

Máme síť sběrných míst v našich Nespresso Boutiques, kde je možné použité kapsle odevzdat, a zároveň má každý člen Clubu možnost předat použité kapsle přímo dopravci při doručení zásilky objednané z našeho e-shopu. Každý člen Clubu od nás získává zdarma recyklační pytel. Následné rozhodnutí recyklovat je již na zákaznících a jejich zodpovědnosti.

Cílem Nespressa u spoluprací, jako je ta s Mikovem, je právě rozšířit povědomí o možnosti recyklace hliníkových kapslí, čehož se snaží dosáhnout různými způsoby. Značka recykluje hliník v České republice od roku 2014, kdy byl spuštěn recyklační program ve spolupráci s lokálním partnerem EKO Logistics s.r.o. Není to také poprvé, co přišla s podobným propagačním projektem. Loni se Nespresso spojilo se značkou prémiových a ručně na míru vyráběných českých kol Festka. Výsledkem bylo silniční kolo Festka for Nespresso se zadním diskem kola založeným na 21 barvách kávových kapslí. Bylo vydraženo v rámci galavečera Prague Fashion Week za 160 tisíc korun a tyto peníze šly na účet Nadaci Terezy Maxové.

Tam poputuje i zisk z limitované edice kapesních nožů Rybička. Těch bude celkem 1 300, 1 tisíc kusů bude k dostání za 500 Kč v Nespresso Boutiques v Praze i v Brně a na e-shopu Nespresso od 25. října 2018 do vyprodání zásob.

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: