Pharrell Williams si z Cannes Lions odnesl jednu ze tří Grand Prix udělených v kategorii Cyber

19. 6. 2014 | Michl Petr
Pharrell Williams je Happy i v Cannes. Získal jednu ze tří Grand Prix udělených v kategorii Cyber.

Festival Cannes Lions je nejvýznamnější světovou soutěží kreativity a reklamy, kategorie Cyber je pak díky čím dál větší důležitostí digitálního marketingu jednou z nejsledovanějších kategorií. A dějí se v ní rozhodně zajímavé věci. Letos to dokládají hned tři udělené ocenění Grand Prix.

Doslova světovým fenoménem se stala kampaň 24 Hours of Happy od Pharrella Williamse. Odsudky, že jde jenom o klip v 24 hodinové smyčce, nejsou na místě. Základem úspěchu bylo, že píseň Happy má ne příliš slýchaný dar, že neleze na nervy ani po nesčetném opakování. Samotná myšlenka 24 hodinového videa přinesla ovšem takovou publicitu, že přiměla lidi doslova po celém světě, aby dělaly vlastní verze klipů Happy v desítkách měst. Nic v takovémto rozsahu dosud pop music ani žádná komerční kampaň nedokázala.



Pro jistotu přídáváme ze zmíněných Happy videí fanoušků ta geograficky blízká: z Brna, Prahy a Vysokých Tater.



Druhou Grand Prix získala série testů nákladních automobilů Volvo Trucks od agentury Forsman & Bodenfors. Volvo Trucks již několik let ilustrují vlastnosti svých náklaďáků díky napínavým testům. Jedná se de facto o B2B komunikaci, která je ovšem virální a baví miliony lidí. Trefou do černého byl především Epic Split s Jean-Claud Van Dammem, jen na Youtube má video přes 70 milionů zhlédnutí.



Třetí Grand Prix pak náleží síťi restaurací Chipotle za jejich animovaný film Scarecrow od CAA Marketing s animací od Moonbot Studios. Jedná se o příběh strašáka, jenž se vzepřel světu automatizované tovární výroby potravin, v kterém jsou krávy a kuřata dopovány hormony. Jeho únikem je domácí zemědělství a otevření si vlastního obchůdku s jídlem vedle nenáviděného giganta. Scarecrow již obdržel ocenění Ad Worth Spreding od TED.

Na závěr dáváme ještě jeden důkaz, že Pharrel Williams letos v Cannes kraluje. Grand Prix v kategorii Product Design získala jeho denimová řada oblečení RAW for the Oceans vytvořená z odpadů nalezených v moři.



Zdroj: Cannes Lions

Štítky dokumentu: Virální marketing
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.