Pinterest není jen pro vizuální obsah. Nyní umí lépe „připichování" článků

1. 10. 2013 | Petr Michl
Pinterest už není dávno jen na fotky. Nyní umí lépe „špendlit" články. Přečtěte si, k čemu to bude dobré vám a k čemu médiím.

Pinterest přináší změny pro možnost „špendlení článků". Po odtajnění testování „promoted pins" jako prvního reálného reklamního nástroje přišla vzápětí virtuální nástěnka s dalším krokem, který jí může rozšířit uživatelskou základnu mezi médii. Dosud se článek samozřejmě připíchnout také dal, ale šlo to poněkud nešikovně. Na to, že jde o článek, se upozorňovalo v popisku.


Zdroj: pinterest.com/sabinaliskova/pins/

Už nyní některá média Pinterest používají. Už od počátku byl dobrým pomocníkem stránkám s obsahem zaměřeným na módu a ženy. Nefunguje ale jen pro ně. BrandChannel informuje o tom, že pro BuzzFeed je nejlepším zdroje retenčního trafficu. Svoji nástěnku ale mají třeba i New York Times, The Guardian, Time nebo Esquire.


Zdroj: www.pinterest.com/ariannahuff

Nová verze zobrazení zobrazuje titulek, doménu i popisek článku vzatý z meta dat. Je tak mnohem jasnější, že jde o článek. Uživatelé jsou navíc přímo lákáni k návštěvě, v obrázku níže výzvou „Read this on The Huffington Post".

K čemu je „špendlení" článku dobré

Pinterest je tak trochu jiné sociální médium, někteří ho dokonce označují spíše za vyhledávač. Nelze tak předpokládat, že se pro každého hodí jako kanál pro šíření veškerého nového obsahu, jak tomu je v mnoha případech u Twitteru a Facebooku. Může být ale atraktivním úložištěm pro výjimečně dobrý a ideálně i vizuálně atraktivní obsah. Hodí se, i pokud je jednoduše zařaditelný. Systém silného tematického vyhranění nyní používá na svém Pinterest účtu například Esquire.

Výhoda pinování článků je zřejmá i pro uživatele. Zatímco Facebook a Twitter jsou pro mnoho lidí náhradou RSS čtečky, Pinterest je tak trochu „systém lepších záložek". Umožňuje poutavou formou ukládat články, které vás zaujaly nebo si je chcete přečíst později.

A benefit pro Pinterest je také zřejmý. V současnosti prý značky každý den připíchnou 5 milionů pinů, ty z mediální branže by ale mohly být aktivnější. Navíc tu je naděje, že budou tu a tam mezi těmi, co využijí promoted pins.


Tip redakce: Jak vytvářet "alternativní" záložky

Popsaná forma připichování článků se může u uživatelů přeměnit ve vlastní zásobárnu záložek na to, co si chceme v budoucnu přečíst nebo se k tomu vrátit. Ostatně výše citovaná Arianna Huffington pojmenovala svoji nástěnku na články „What I'm reading" a nikterak překvapivě čte především Huffington Post. Mnoho z nás chce mít hezčí záložky, než nabízí prohlížeče, ale upřednostňuje, když nejsou veřejné. Nabízíme dvě řešení, která jsou vizuálně atraktivní, a s nikým je sdílet nemusíte.

StumbleUpon je služba pro doporučování zajímavého obsahu z oblastí, které si sami zvolíte. Stačí zmáčknout tlačítko Stumble a roztáčí se prokrastinační spirála. Možná i proto využívám StumbleUpon spíš pro vytváření záložek u přínosných článků. Nejlépe to jde skrze vybudování tematických listů, vkládání článků je otázkou vteřiny a svoje „seznamy" máte dostupné z jakéhokoliv počítače. Níže je náhled jednoho z mých listů s tématikou online marketingu a oficiální tutorial video.

Ještě pokročilejší službou je Evernote, konkrétněji její součást Evernote Webclipper. Ta umožňuje obsah stránek ukládat kreativnější formou a třeba jen vystřihovat části, zdaleka není jen úložnou URL. Před několika týdny vyšla nová verze. Na následujících videích je její krátké oficiální představení a podrobná uživatelská recenze.

Zdroje: www.pinterest.com/esquiremag, blog.pinterest.com, brandchannel.com, www.pinterest.com/ariannahuff

Štítky dokumentu: Pinterest

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?