Pinterest se přirovnává spíše ke Googlu než k Facebooku

28. 5. 2013 | BeDa
Pinterest není sociální síť, ale vyhledávač se specializací na obrázky.

Pinterest uspořádal první setkání s partnery během Internet týdne v New Yorku a vedení zdůraznilo mimojiné i fakt, že Pinterest není další sociální síť. Nejedná se o alternativu k Facebooku, Twitteru nebo Instagramu. Jedná se o jiný druh aktivity, jak pro uživatele, tak pro marketéry. Pinterest se staví spíše na úroveň vyhledávačů jako je například Google.


“Pinterest je ve svém jádru nástroj pro indexování internetového vizuálního obsahu, zhruba stejně jako Google slouží k indexování informací na webu,” uvádí ve svém komentáři na serveru Adage.com Eric Fulwiler. Zatímco Google používá většina lidí pro faktické otázky, na Pinterestu se dá zase hledat inspirace. Základním posláním je pomoct lidem přinášet radost z vyhledávání věcí, které mají rádi a které samozřejmě mohou vést až k nákupům. Kombinuje tak naplňování požadavků i jejich vytváření.

Pinterest je v dobré pozici, aby využil rozvoj vizuálního webu, který je založen na inspiraci spíše než na faktech. Přiznejme si, na obrázky koťátek, jídla a plážových destinací se nedíváme primárně kvůli informacím. Hledání není vždy faktické, ale je založené i na touze po nápadech a motivaci. Vizuální web je o prohlížení než o rychlém nalezení požadované odpovědi.  


Společnosti by na vzestup vizuálního webu měly reagovat i ve svých marketingových
strategiích. Obrázky jsou důležitý prvek, se kterým se operuje na sociálních sítích, což má dopad i na vyhledávače. Vyhledávání je navázáno na aktivity na sociálních médiích. Podle toho, jak si obsah vede na sociálních sítích, je indexován na vyhledávačích. Místo SEO se tak začíná hovořit i o SAO (social aggregation optimization). Rozvržení webových stránek a klíčová slova nejsou to jediné, čím by se měli marketéři zabývat, důležité je i to, kde jejich obsah získává na popularitě a jak snadno se dá najít a sdílet.

Pinterest je také připraven ze své pozice využít prolínání obsahu a reklamy. Například prostřednictvím “rich pins”, které umožňují k obrázkům přidávat informace jako je cena produktu, návod na přípravu či hodnocení filmu.

Zdroje: www.adage.com, www.blog.pinterest.com

Štítky dokumentu: Pinterest
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.