Pinterest slaví 5. narozeniny. Za tu dobu zprostředkoval 50 miliard pinů

3. 4. 2015 | Petr Michl

Pinterest slaví 5. narozeniny. Sociální médium, které umožňuje lidem primárně vytvářet kolekce zajímavých fotografií a obrázků, obvykle není tak sdílné ohledně svých dat. Na svou oslavu ale udělalo výjimku. Za dosavadní pětiletku umožnilo 50 miliard pinů.

Minulý byl z hlediska Pinterestu tím nejúspěšnějším. Loni touto dobou byla totiž vydána zpráva říkající, že Pinterest do dubna 2014 nashromáždil 30 miliard pinů. Aktuální počet tak značí nárůst o 66 %. Tyto piny byly nastřádány na 1 miliardě nástěnek (boards), před rokem jich bylo o celých 250 milionů méně.


Za zvýšením počtu pinů stojí i fakt, že Pinterest není nutně jen platformou pro sběratele krásných obrázků, ale i místem, kde si lze schovávat zajímavé články. Pinterest vysvětluje, jak na to, ve včera publikovaném videu.

Uplynulý rok byl také pro Pinterest klíčový z hlediska byznysu. V lednu byly konečně zavedené tzv. Promoted Pins, které mají pomoci přinést sociálnímu médiu reklamní příjmy. Minulý měsíc byl oznámen plán na výrazně lepší možnosti cílení a zavedení animovaných reklamních formátů. Lepší cílení by mělo pomoci tomu, aby značky přestaly brát Pinterest pouze jako platformu pro ženy. Mužská uživatelská báze se výrazně zvyšuje. S možností ji zacílit se pak nemusí bát Pinterestu ani vyloženě chlapské brandy.

Pinterest při příležitosti svého výročí zveřejnil další statistické údaje:

  • 80 % návštěvnosti přichází z mobilních zařízení.

  • Pinterest je královstvím receptů, připnuto" jich je 1,7 miliardy.

  • Každý den téměř 2 miliony lidí připne produkty, které jdou rovnou nakoupit.

  • Každý den je označeno pinem více než 14 milionů článků.

  • Pinterest je čím dál atraktivnější pro muže. Loni se počet mužských uživatelů v USA zvýšil o 73 %.

  • V roce 2014 narostl mezinárodní počet uživatelů o 135 %. Mimo USA je dnes počet měsíčně aktivních uživatelů o 150 % vyšší než loni.


Zdroj: MarketingLand

Štítky dokumentu: Pinterest

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?