Pokémon Go dnes oficiálně startuje v Japonsku a s ním i první sponzorované lokace na pobočkách McDonald's

20. 7. 2016 | Petr Michl
Cheeseburger s okurkou a Bulbosaurem prosím. Dnešní start Pokémon Go v Japonsku je spojen i s novým způsobem monetizace hry. Oficiální Pokémon Gyms totiž budou ve 3 tisících pobočkách McDonald's na japonském území.



Je to zvláštní, ale je to tak. Herní fenomén Pokémon Go dosud nebyl oficiálně uveden v zemi svého původu. Dnes se to ovšem dle informací portálu Techcrunch změní. S launchem mobilní aplikace v Japonsku ovšem přichází přeci jedno prvenství, první partnerství podniku přímo s Pokémon Go.

Již ode dneška si budou moci být návštěvníci 3 tisíc poboček McDonald's v Japonsku jistí, že v nich nějakého pokémona uloví. Fastfoodový řetězec jako první disponuje takzvanými sponzorovanými místy, v jeho podnicích budou oficiální Pokémon Gyms. To je chytré i z hlediska mechaniky hry. V Gyms totiž hráči bojují o ovládnutí dané lokality, případně mohou trénovat své pokémony, a mají tak přirozeně větší tendenci se na místě zdržet.

U obyčejných Pokémon Stops často jen odloví a jdou. V tomto případě se ale mohou posadit a objednat si třeba cheeseburger. Zaměstnanci McDonald's v tom případě nesmí zapomenout na okurku, jejich návštěvníci ideálně na externí baterku k mobilu.

Japonský trh bude pro Pokémon Go se vší pravděpodobností velmi úspěšným. Jedním z uváděných důvodů, proč byl start v zemi vycházejícího slunce opožděn, je nedostatečnost serverů v Japonsku pro zvládnutí náporu milionů hráčů. Start v Austrálii, na Novém Zélandu a v USA byl pro Nintendo mimo jiné i testem toho, jak se budou servery s náporem vyrovnávat.

Příslibem úspěchu mobilní hry i jejího spojení s McDonald's je fakt, že tamní pobočka McDonald’s Holdings Co. (Japan) zaznamenala více než pětinový nárůst ceny akcií poté, co začala prodávat balíčky happy meals s pokémony. Po Japonsku se otevřou i další asijské trhy a počet hráčů se jistě exponenciálně navýší. Lze očekávat také vyšší počet oficiálních sponzorovaných lokací. Ty uvedl v rozhovoru pro The Financial Times jako další připravovaný zdroj příjmů i CEO vývojařské společnosti Niantic stojící za hrou, John Hanke.

Nyní někteří provozovatelé podniků závislí na kolemjdoucích zákaznících využívají tzv. lure moduly, které k nim přitáhnou pokémony a tím i jejich lovce. Například dnes to udělal obchod Senovážná 6, který zapnul rovnou dva a přislíbil slevy dle toho, na jaké úrovni se v Pokémon Go nacházíte.  Mít vlastní Pokémon Gym ale zní mnohem slibněji. Dokud do nich budou chodit lidé „cvičit", mohou být skvělým způsobem k přilákání zákazníků.

Zdroje: Techcrunch, Bloomberg, The Financial Times

Kam dál?

Pokémon Go dokáže to, co svede málokterá aplikace: přiměje lidi k tomu, aby se vydali ven na konkrétní místa.

Přečtěte si o tom, jak mohou hru začít využívat podniky pro nalákání zákazníků

Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.