Pravidlo 20 % textu na obrázcích reklam na Facebooku mizí. Místo něj přichází ještě mnohem složitější

12. 4. 2016 | Petr Michl
Pravidlo 20 % textu vztahující se na obrázky reklam na Facebooku není již platné. Není to ovšem důvod k radosti. Místo něj přichází více omezení, navíc s méně jasným výkladem. Poznejte, co si nyní můžete dovolit.

Pravidlo maximálně 20 % textu překrývajícího obrázky reklam na Facebooku již nebude nabírat svou původní definitivní podobu. Není to ovšem důvod k radosti. Místo něj nyní Facebook testuje více omezení, navíc s méně jasným výkladem.

Míru dodržení textu, který nepřekračuje pětinu plochy fotografie spojené s reklamou na Facebooku, včetně propagovaných příspěvků, napovídá tzv. Grid Tool.



Ten zůstává nadále užitečným nástrojem, překročení či nepřekročení pětinového limitu by ovšem už nemělo rozhodovat o tom, zdali bude reklama využitelná. Facebook totiž testuje nový přístup. K němu poskytl obecnější návod s různými kategoriemi překrytí obrázku textem — čím vyšší přitom je, tím menší potenciál dosahu bude reklama mít.

Facebook definuje 4 kategorie překrytí fotografií textem

    • OK (v pořádku)
    • Low (nízké)
    • Medium (střední)
    • High (vysoké)

Pokud váš obrázek spadá do „kategorie OK", vaše reklamy se budou zobrazovat bez jakýchkoliv problémů. Ilustrační obrázek od Facebooku překrývá jen malé logo v rohu.

Potíže začínají u dalších klasifikací. U nízkého překrytí textem může být dosah reklam mírně omezen. V tomto případě je do původního obrázku přidán nadpis a podnadpis.

Jen o několik slov více na jiné pozici a vaše fotografie je ve „střední kategorii". Adekvátně tomu má být omezen i dosah reklamy.

Když text zabírá plochu obrázku skutečně výrazně, spadá reklama do vysoké kategorie" překrytí textem. V tomto případě Facebook narovinu říká, že  se nemusí zacílenému publiku vůbec zobrazit.

 

Textové výjimky

Existuje několik výjimek, kdy je překrytí textem přijatelné. Jedná se o tyto případy:

    • Plakáty filmů
    • Obaly knih
    • Obrázky produktů  (v případě, že je zobrazen celý produkt a ne jen detail například s jménem značky)
    • Plakáty pro koncerty, festivaly, kulturní a sportovní události
    • Komiksy, kaligrafie
    • Screenshoty z aplikací a her
    • Infografiky
    • Právní texty

Ano, i toto je text

Počet výjimek by mohl svádět k tomu, že existují i další týkajících se log, vodoznaků a čísel. Není to pravda.

    • I logo založené na textu je bráno jako text, nehledě na jeho tvar nebo uspořádání.
    • Vodoznaky jsou brané jako text, i když se jedná o povinnost dle manuálu konkrétní značky.
    • Jako text jsou braná i všechna čísla.


Opuštění pravidla o textu překrývajícím maximálně 20 % obrázku reklamy bylo zmíněno na stránce Facebook for Business 22. března. Dle odpovědi mluvčího Facebooku na dotaz Johna Loomera se jedná v tuto chvíli stále o test. Jeho aplikace není globální na všech uživatelských účtech najednou, takže je dost možné, že se s 20% požadavkem budete ještě nějaký týden setkávat. Ani poté, co zmizí, ale není žádný důvod k oslavám. Nová pravidla mají totiž do značné míry volný výklad, pravdu má přitom vždy Facebook. Obecně se dá říct, že nemá v reklamách text přímo v obrázcích rád a žádné totální uvolnění se změnou nepřichází. Je se tomu proto třeba nadále přizpůsobit.

Zdroj: Sean Clark, Facebook for Business

Štítky dokumentu: Facebook PPC Reklamy na Facebooku

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: