Přichází marketing incognito?

6. 5. 2011 | bN
Na konci dubna vyšla nová kniha Davida Eaglemana nazvaná Incognito: The Secret Lives of the Brain. Americký vědec se v ní zabývá neurovědou a neuromarketingem.

Na konci dubna vyšla nová kniha Davida Eaglemana nazvaná Incognito: The Secret Lives of the Brain. V knize se známý americký vědec, který se specializuje na nervové vnímání, zabývá především neurovědou a neuromarketingem. Pokusí se nám dokázat, že většina toho, co děláme, jak přemýšlíme a čemu věříme je vytvářena částmi našeho mozku, k nimž nemáme žádný vědomý přístup. Z toho vyplývá, že většinu našich úkonů, názorů a myšlenek nemůžeme vědomě ovlivňovat. S těmito zjištěními přímo souvisí rozvoj a využívání neuromarketingu. Neuromarketing je nová marketingová studie, která zkoumá vliv marketingových podnětů na reakce spotřebitele, a to jak poznávací, afektivní a tak i senzomotorické. Využívá tedy výzkum reklamy a vnímání značek za pomoci podvědomí.

Kniha nebyla přeložena do češtiny, ale od 31. 5. ji můžete zakoupit např. na českém serveru www.libris.cz.

Nabízíme vám malou ochutnávku z knihy – úryvek ze strany č. 6

„In a recent experiment, men were asked to rank how attractive they found photographs of different women’s faces. The photos were 8 x 10 inches, and showed women facing the camera, or turned in three-quarter profile. Unbeknownst to the men, in half the photos the women had their eyes dilated, and in the other half they did not. The men were consistently more attracted to the women with dilated eyes. Remarkably, the men had no insight into their decision making. None of them said, “I noticed her pupils were 2 millimeters larger in this photo than in the other one.” Instead, they simply felt more drawn toward some women than toward others, for reasons they couldn’t quite put a finger on.

But their choices weren’t accidental. In the largely inaccessible workings of the brain,something knew that a woman’s dilated eyes correlates with sexual excitement and readiness. Their brains knew this, but the men didn’t—at least not explicitly. Presumably, the men also didn’t know that their sense of beauty and attraction is deeply hard-wired, steered in the right direction by programs carved by millions of years of natural selection. When the men were choosing the most attractive woman, they didn’t know that the choice was not theirs, really, but instead the choice of successful programs that had been burned down deep into the brain’s circuitry over the course of millions of years and hundreds of thousands of generations.“

Převzato z: David Eagleman: Incognito: The Secret Lives of the Brain

Použité fotografie: obálky titulu vydaného v těchto nakladatelstvích: Pantheon Books (USA), Canongate Books (UK)
 
 

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.