Propagované špendlíky: Pinterest zavádí reklamu

23. 9. 2013 | Petr Michl

Nabrat dostatečný počet uživatelů, kteří se naučí vaši sociální síť milovat, a ve správnou chvíli je začít zásobovat reklamou. To je recept, který využil Facebook a mnoho dalších úspěšných. Klíčem je poznat tu chvíli, kdy si jste jistí, že reklama uživatelům neotráví zážitek natolik, aby šli o web dál. Pinterest tu je už čtvrtým rokem a podle jeho vedení už dozrál čas. Na svém blogu oznámil, že spustí reklamní formát „Promoted Pins". Tyto „propagované špendlíky" se budou objevovat při vyhledávání konkrétního tématu na vrchních pozicích.

Pinterest mnozí nepovažují ani příliš za sociální médium, spíše za vyhledávač hezkých obrázků a věcí. Jednotlivé tematické kategorie hrají při hledání významnou roli a co je výš, je vidět. V první fázi má jít především o test za účelem sbírání reakcí uživatelů. Pinterest slibuje, že reklamy v jeho podání budou:

  • Vkusné (žádné pop-upy a flashe)
  • Transparentní (bude jasné, co je placená reklama a co organický obsah)
  • Relevantní (reklamy budou v souladu se zájmy uživatelů)
  • Vylepšované na základě zpětné vazby

V příkladech použití Pinterest prozradil: „V rámci našeho prvního testování umístíme několik pinů do výsledků vyhledávání a feedů jednotlivých kategorií. Například pin s oblekem Dartha Vadera od půjčovny kostýmů může být propagován v rámci vyhledávání pro termín „halloween". Zatím nám za to nikdo neplatí – chceme vidět, jak věci půjdou, a víc než co jiného slyšet, co si myslíte." Přístup je tedy dosud velmi opatrný a taktní. Pinterest nicméně nějakou formu monetizace potřebuje. Nasbíral v investicích již 338 milionů a jejich poskytovatelé je rozhodně do společnosti nevložili jen z lásky k hezkým obrázkům.

Na začátku minulého roku Pinterest zkoušel spolupráci s poskytovatelem affiliate odkazů Skim Links, který přiřazoval k fotkám prodejní odkazy s určitou relevancí (např. u fotky kabelky byl link na produktovou stránku kabelky na e-shopu patřící do affiliate sítě skim links). Pravděpodobně kvůli nedostatečné míře zmíněné relevance se ale tato cesta ukázala jako neperspektivní. Toto adjektivum se rozhodně nedá použít pro Pinterest a jeho vtah k e-commerce obecně. Především v USA, odkud dle červencových údajů ComScore pochází 48 milionu uživatelů Pinterestu, se čím dál více rozvíjí mobilní e-commerce založená na vizuální atraktivitě a náhodném objevování obsahu (zboží). Pinterest a móda je z tohoto pohledu více než vhodná dvojice.

Navíc v srpnu se objevila data říkající, že follower určité značky na Pinterestu od ní v průměru uvidí 12,2 příspěvků během 30 dnů. Pokud se budeme držet průměrného dosahu příspěvků na Facebooku 16 % a budeme počítat s nejčastější kadencí příspěvků firem jednou za den, činí stejná hodnota u největšího sociálního média jen 4,8. MarketingLand i proto označil Pinterest za potenciální „game changer", který může značkám přinášet více než jiná sociální média.

Zdroje: blog.pinterest.com, blog.skimlinks.com, marketingland.com, crunchbase.com

Štítky dokumentu: Pinterest

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?