Rebranding Kiwi.com odstartoval rekordní měsíc. Tržby ve 3. kvartále dosáhly 2,5 miliardy korun

25. 10. 2016 | redakce
Ze Skypickeru se stal na konci května Kiwi.com a rebranding rozhodně byznysu neuškodil. Ve třetím kvartálu narostly tržby o 30 % a vyšplhaly se na rekordních 2,5 miliardy korun.



Na úspěšný rebranding společnosti Kiwi.com navázaly rekordní měsíce. V červenci se tržby Kiwi.com poprvé vyšplhaly nad 30 milionů euro. Za třetí kvartál společnost utržila téměř 92 milionů euro (2,5 miliardy korun), což je více než za celý minulý rok dohromady. Mezikvartální růst tržeb společnosti dosahoval více než 30 procent. Podobně na tom byl počet zaměstnanců, kterých od začátku roku přibylo více než 370. Kvůli vysokým požadavkům na zákaznický servis brzy otevře další pobočku na ostrově Fiji.

Vývoj tržeb v milionech euro od začátku roku ilustruje následující tabulka:

Rebranding potvrdil, jaký je v letectví dlouhodobý trend. Zákazníci nejsou loajální ke značkám. Spíše se řídí cenou a letenky považují za komoditu. Díky optimalizaci našeho vyhledávače a vylepšení databáze letů se nám podařilo být levnější na dalších trasách, díky kterým jsme vyrostli o desítky procent,” uvedl zakladatel a ředitel Kiwi.com Oliver Dlouhý.

Nejsilnějším trhem pro brněnské Kiwi.com je USA a další anglicky mluvící země, které dohromady tvoří více než třetinu současných tržeb. V řeči čísel utržila Kiwi.com na těchto trzích od začátku roku bezmála 75 milionů eur. Mezi další úspěšné trhy patří Skandinávie či Německo.

Zákaznický servis na Fiji

Neustálý růst sebou přináší nároky na nábor nových zaměstnanců především do řad zákaznického servisu. Tým Kiwi.com se rozrůstá prakticky každý den o další členy, jen od začátku roku jich přibylo 370. V současnosti firma zaměstnává 770 lidí. V brzké době navíc spustí kanceláře na ostrově Fiji, které by mohly pojmout až 50 lidí do zákaznického servisu.

„Fiji má pro nás strategický význam kvůli americkým a asijským trhům. Časové pásmo na Fiji je výhodné pro oba trhy. Zatímco u nás je noc, na Fiji, potažmo tamějších trzích, je den. Navíc jazyky nutné ke komunikaci s našimi především asijskými zákazníky jsou lépe dostupné přímo v Asii a Pacifiku,” upřesnila důvody vzniku exotické pobočky výkonná ředitelka Kiwi.com Lucie Brešová.

Do konce roku by brněnská technologická firma ráda naplnila své náborové cíle, které avizovala začátkem letošního roku. Kvůli nedostatku zkušených a kvalifikovaných lidí na českém trhu však zřejmě nestihne nabrat dalších 200 lidí, aby dosáhla požadovaných 1 000 zaměstnanců.

„Nové členy týmu hledáme zejména do zákaznického centra, kde potřebujeme lidi, kteří umí výborně komunikovat a bez problémů se domluví s našimi zákazníky alespoň v jednom z cizích jazyků. Zdroje v Brně, potažmo České republice ale vysychají. I proto se poohlížíme v zahraničí,” uvedla personální ředitelka Kiwi.com Kateřina Gábová.

Naproti tomu ale Kiwi.com s největší pravděpodobností splní očekávání týkající se tržeb. Pokud se brněnské firmě podaří udržet stávající vývoj, rok 2016 by měla uzavřít s tržbami mezi 8 až 10 miliardami korun.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: