Reklama týdne: Ancestry – Forever Together

1. 2. 2018 | Kristýna Vozková
„Možná odcházíme z Evropy, ale Evropa nás nikdy neopustí.” Alespoň ne podle genetických průzkumů společnosti Ancestry. Britská reklama inspirovaná Brexitem poukazuje na fakt, že Každý Brit má ve svých genech 60 % DNA od jiných Evropanů.

Klient: Ancestry

Agentura: Droga5

Země: Velká Británie

V kampani s názvem Together Forever zabila britská společnost Ancestry dvě mouchy jednou ranou. V roce 2017 před odchodem Velké Británie z Evropské unie vytvořila televizní reklamu, která poukazuje na to, že i přes rozdílná politická přesvědčení pojí všechny Evropany něco mnohem silnějšího – společná historie, kultura a také genetika. Podle průzkumů této společnosti zabývající se genealogickým výzkumem je totiž každý rodilý Brit Britem jen ze 36 %. A kam se podělo tech zbývajících 60 %? S tím vám může poradit právě Ancestry.

V úvodu reklamy vytvořené britskou pobočkou agentury Droga5 divák sleduje Francouze, který si čte v novinách o Brexitu. Ahoj Británie. Takže odcházíš? C'est la vie,” říká přímo do kamery. A potom předá Anglii velice originální rozlučkové přáníčko, na kterém se podílí velká část evropských zemí – včetně našich slovenských sousedů. Klasiku Together Forever” od Ricka Astleyho si spolu s charizmatickým Francouzem zazpívají švédští rybáři, němečtí řezníci, zaměstnanci pasové kontroly na slovenském letišti, irští fotbalisté, holandská ochranka v muzeu nebo cestující v tramvaji ve Varšavě.  

Společnost Ancestry získala pro svou databázi DNA celkem 48 120 vzorků od lidí narozených napříč Velkou Británií. Výsledek průzkumu byl překvapivý. Více než 60 % jejich DNA pochází z jiných evropských zemí. V žebříčku vede Irsko (23,14 %), následuje západní Evropa (19,48 %), Skandinávie (9,10 %), Iberský poloostrov (2,99 %) a Itálie nebo Řecko (1,88 %). A právě tato data byla stimulem pro vznik reklamy, jejíž slogan zní: Možná odcházíme z Evropy, ale Evropa nás nikdy neopustí.” Evropská DNA bude totiž natrvalo zakódovaná v genech každého Angličana.

 

Russell James ze společnostu Ancestry uvedl: Náš výzkum DNA umožnil milionům lidí po celém světě dozvědět se více o jejich rodovém dědictví. Nyní potvrdil také naše silné kulturní a genetické propojení s ostatními evropskými zeměmi. My v Ancestry věříme, že naše společné evropanství je něco, co můžeme všichni oslavovat, bez ohledu na to, jak jsme hlasovali v referendu." 

Na základě reklamy hlásající pospolitost evropských národů nejen na základě kultury, ale také genomu, se tak společnosti podařilo vzbudit v lidech přirozenou zvědavost ohledně jejich původu. Zvědavost, kterou jim pomůže ukojit právě Ancestry.  

Zdroje: thedrum.com, blog.ancestry.co.uk, express.co.uk


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: