Reklamním vítězem Super Bowlu se i bez spotu během zápasu stala síť posiloven Anytime Fitness

24. 2. 2023 | Petr Michl
7 milionů dolarů. Tolik letos stálo 30 vteřin reklamního času Super Bowlu. Síť Anytime Fitness toto zaplatit nechtěla, místo toho vytvořila kampaň postavenou na sledování Super Bowlu, vlastním brandu i svém hlavním prodejním argumentu. Fungovalo to skvěle.

Mít nejlepší reklamu mezi těmi, které se objeví každý rok na Super Bowlu, je mimořádným úspěchem. Pro všechny zadavatele totiž obvykle pracují ty nejlepší americké agentury se zkušenými kreativci. Ještě větším úspěchem je nicméně využít humbuku kolem Super Bowlu bez toho, abyste museli platit ohromné peníze. Síti posiloven Anytime Fitness se to letos podařilo.

A to zejména díky tomu, že k tomu nevyužila jen samotný zápas, ale především svůj hlavní prodejní argument a zároveň svůj název. Přes 5 tisíc posiloven Anytime Fitness rozesetých nejen v USA, ale po celém světě, totiž nabízí přístup 24/7. Chcete jít zvedat činky ve 3 ráno? Není problém. Kdykoliv — tedy „anytime“.

I letos byla cena za 30vteřinový spot vysílaný během finále NFL 7 milionů dolarů. Anytime Fitness se placení takovéto sumy vyhnula, když místo opulentního spotu pro jednu příležitost vytvořila ve spolupráci s agenturou AOR Mischief hru založenou na sledování Super Bowlu. Kdykoliv diváci zaslechli během vysílání Super Bowlu slovo „anytime“ a upozornili na to na sociální sítě s pomocí hashtagu #justheardanytime, získali členství do Anytime Fitness zdarma a k tomu šanci na výlet kdekoliv po světě, kde je taky pobočka sítě.

Marketéři začali s propagací soutěže týden před zápasem s pomocí medializace skrze PR oddělení a s videi v sociálních sítích. Hlavní spot se nemůže pochlubit nákladnou produkcí, která je častá u „zápasových“ reklam, rozhodně si ale do nich dovolí rýpnout při vysvětlování pravidel soutěže.

„Kdykoliv, když popová superstar zazpívá 'anytime' a do dvacetiminutového poločasu nacpe hity celé své kariéry," říká hlavní postava spotu, trenér AF, a přidává další záhlavec: „Kdykoliv, když áčkový herec řekne 'anytime' v reklamě na kryptoměnu, která tu příští rok nebude."

Kdyby vám nebylo vše jasné, zde je ještě další dovysvětlení.

 

Do kampaně byla zahrnutá i outdoor reklama, včetně té na letišti ve Phoenixu, kde se Super Bowl, odehrával. Následující billboard je přitom adresován konkrétní osobě. Vyzývá k používání slova „anytime“ sportovního komentátora Grega Olsena.

Fungovalo to, řekl ho dvakrát. A i další úspěchy kampaně jsou obdivuhodné.

  • V sociálních médiích pak lidé zmínili @AnytimeFitness ve 5 200 případech, což navýšilo běžný výtlak se selfíčky z posiloven o 2 171 %.

  • Kampaň v sociálních sítích vygenerovala 37 milionů impresí.

  • Videa spojená s kampaní zaznamenala 18 milionů zhlédnutí.

  • Hashtag kampaně uživatelé použli bezmála v 6 tisících případů.  

  • Aktivity spojené s kampaní v sociálních médiích hodnotili lidé z 98,5 % s neutrálním nebo pozitivním sentimentem.  

  • A metrika oblíbenosti značky „brand favorability“ vyrostla o 10 procentních bodů.

Reklamu vysílanou během Super Bowlu by jistě najednou vidělo více lidí. Naplnění dalších zmíněných úspěchů by ovšem už tak zaručené nebylo.

Mimochodem slovo „anytime“ zaznělo během utkání přesně třikrát.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: